Cofondatorul site-ului de plăţi online PayPal a lansat o nouă aplicaţie pentru iPhone, concepută pentru a ajuta cuplurile fără copii să calculeze cel mai bun moment pentru a procrea, informează AFP.
Max Levchin şi partenerii săi de afaceri au început comercializarea aplicaţiei Glow în magazinul online Apple Store. Mai mulţi investitori susţin acest proiect, care are un buget de 6 milioane de dolari. "O analiză mai amănunţită a datelor personale va duce la decizii şi la diagnostice mai bine documentate, la tratamente precoce şi, în final, la o politică a sănătăţii mai ieftină şi mai accesibilă", a spus Max Levchin, preşedinte şi cofondator al serviciului PayPal, care are sediul la San Francisco.
Femeile pot să îşi actualizeze aplicaţia Glow în permanenţă, în funcţie de starea lor fizică, iar aplicaţia va analiza toate acele informaţii pentru a determina apoi cel mai bun moment pentru a procrea.
Pe termen lung, Glow intenţionează să utilizeze "informatica vestimentară", o nouă tendinţă care utilizează brăţări, ceasuri şi alte accesorii pentru a înregistra datele fizice ale corpului uman.
"Glow le ajută pe femei să fie mai bine informate despre sănătatea lor reproductivă", a declarat Gunce Arkan, care a renunţat la locul său de muncă de pe Wall Street pentru a se supune unui număr de şase cicluri de fecundare in vitro până a reuşit să aibă în cele din urmă doi copii. Ea lucrează în strânsă colaborare cu creatorii Glow pentru a dezvolta această aplicaţie. După părerea ei, Glow oferă femeilor "posibilitatea de a se concentra asupra carierelor lor şi să se gândească la copii puţin mai târziu, dacă vor acest lucru".
Acest start-up a fost creat pentru a răspunde numărului tot mai mare de femei care aleg să amâne momentul în care au un copil, adeseori pentru a se concentra asupra carierelor lor, în condiţiile în care tratamentele de fertilitate nu sunt luate în considerare de asigurările de sănătate din Statele Unite.
Potrivit cifrelor furnizate de Glow, circa 10 milioane de cupluri încearcă în fiecare an să aibă un copil în Statele Unite şi doar jumătate dintre ele reuşesc acest lucru. Piaţa infertilităţii este estimată la 5 miliarde de dolari şi continuă să crească, o treime dintre femeile care vor să devină mame, cu vârstele cuprinse în intervalul 35-39 ani, nu reuşesc să rămână însărcinate, după un an de încercări. Glow a dat în folosinţă totodată o fundaţie cu scop nelucrativ care ajută cuplurile să achite costurile foarte ridicate ale tratamentelor împotriva infertilităţii. Participanţii pot să doneze 50 de dolari pe lună timp de 10 luni, sumele recoltate fiind repartizate între femeile care nu au reuşit să rămână însărcinate, în ciuda utilizării Glow. Max Levchin a făcut o primă donaţie de 1 milion de dolari pentru această fundaţie.