Utilizatorii de smartphone au prins gustul aplicaţiilor şI nu se mai sfiesc să cheltuie o mulţime de bani. În ritmul actual, se estimează o piaţă globală în valoare de peste 12 miliarde de euro până în 2012.
În continuare, App Store rămâne “simbolul” pe această piaţă, dar şi alţi jucători din industrie râvnesc supremaţia, încurajaţi şI de deschiderea către această zonă software din partea unor companii precum Google, Microsoft sau Nokia: Android Market, Windows Market, Ovi Store.
Considerat numărul 2 pe piata aplicaţiilor pentru telefoane mobile, Getjar a comandat un studiu din care rezultă că în doi ani de zile descărcările de soft pentru terminale vor creste de 7 miliarde la 50 de miliarde. In aceeaşi perioadă, piaţa va trece de 12 miliarde de euro.
Chiar dacă aplicaţiile sunt dedicate în general terminalelor smartphone, nu ar trebui evitate şI celularele care domină totuşi piaţa, “feature phones”, capabile să asigure acces la internet şI email, inregistrare video.
“Este ca şI cum ar exista pe piaţă doar smartphone. Totuşi, în ansamblul pietei (venituri şI utilizare), celularele “feature” reprezintă 90%”, a declarat Ilja Laurs, fondator şi CEO Getjar, citat de BBC.