Deși nu există o dată de încheiere convenită pentru cookie-urile de urmărire, există probabil un pas următor. Google a testat o soluție cu un singur clic pentru ca utilizatorii să nu mai fie urmăriți. Gândește-te la asta ca fiind echivalentul transparenței de urmărire a aplicațiilor implementat de Apple, care le-a dat lui Meta și altora un avânt serios. Dar Google nu are nevoie de cookie-uri de urmărire în sine. Aproape sigur știe cine ești, deoarece deții unul dintre conturile sale, notează forbes.com.
Cookie-urile fac loc unui mesaj global „te rog, nu mă urmări”. Google va trebui să convingă industria de marketing că nu a câștigat un avantaj uriaș pe cheltuiala lor. Dar nu toate sunt vești proaste pentru ecosistemul mai larg. Dacă cookie-urile de urmărire sunt controversate, ele nu sunt nimic în comparație cu amprentarea digitală, iar industria este pe cale să recupereze acest instrument de urmărire favorit care a fost interzis de ani de zile.
Amprentarea digitală combină mai multe semnale de date ale utilizatorilor colectate pe dispozitiv, creând un profil care transcende site-urile web pentru a te identifica și tot ceea ce îți place și probabil să cumperi. Chiar și Google a criticat această urmărire în trecut, avertizând că „subminează alegerea utilizatorului și este greșită”. În mod oarecum surprinzător, este pe cale să se întoarcă. Și de data aceasta va trece dincolo de web, la dispozitivele inteligente pe care le deții. Te urmărește peste tot.
Argumentele Google pentru urmărire
Google are două argumente pentru a readuce amprenta digitală și pentru a permite utilizarea acesteia pe dispozitive, mai degrabă decât doar pe browsere web.
Primul este „gama mai largă de suprafețe pe care sunt difuzate anunțuri”. Aceasta înseamnă televizoare, console de jocuri și alte dispozitive inteligente în și în afara casei tale.
În al doilea rând, se spune că sunt tehnologii de îmbunătățire a confidențialității (PET) care deblochează „noi modalități prin care mărcile își pot gestiona și activa datele în siguranță”, în timp ce „oferă oamenilor protecția confidențialității la care se așteaptă”.
Pericolul amprentării
Autoritatea de reglementare a datelor din Marea Britanie nu este de acord. „Amprentarea implică colectarea de informații despre software-ul sau hardware-ul unui dispozitiv, care, atunci când sunt combinate, pot identifica în mod unic un anumit dispozitiv și utilizator”, avertizând că acest lucru „nu este un mijloc corect de urmărire online a utilizatorilor deoarece este probabil să reducă alegerea și controlul oamenilor asupra modului în care sunt colectate informațiile lor. Modificarea politicii Google înseamnă că amprentarea ar putea înlocui acum funcțiile cookie-urilor terță parte.”
Această schimbare de politică este acum la doar 10 zile distanță. Din 16 februarie, regulile sunt relaxate, iar industria de urmărire a datelor se poate bucura de noi libertăți, pe măsură ce o pierzi pe a ta.
Autoritatea de reglementare avertizează că „amprentarea se bazează pe semnale pe care nu le poți șterge cu ușurință. Așadar, chiar dacă „ștergi toate datele site-ului”, organizația care folosește tehnici de amprentare te-ar putea identifica din nou. Acest lucru nu este transparent și nu poate fi controlat cu ușurință. Amprentarea este mai greu de blocat de către browsere și, prin urmare, chiar și utilizatorii conștienți de confidențialitate vor găsi acest lucru dificil de oprit.”
Acest lucru se combină într-o mulțime de părți mobile pentru urmărirea digitală, așa că autoritatea de reglementare din Marea Britanie tocmai a emis o strategie pentru „echivalarea condițiilor de joc pentru urmărirea online în 2025”. Ei vor să vadă „o lume online echitabilă și transparentă, în care oamenilor li se oferă un control semnificativ asupra modului în care sunt urmăriți online”. Este o viziune solidă și lăudabilă, dar cu cookie-urile de urmărire și amprentarea digitală, le dorim mult succes.
Din fericire pentru Google, cei îngrijorați de urmărire tocmai au fost distrași de decizia sa controversată de a dispărea restricțiile autoimpuse asupra supravegherii AI. Deci 16 februarie va veni și va pleca probabil cu puțină agitație. Dar dacă îți pasă de astfel de lucruri, ai fost avertizat.
De la acea dată, Google va fi „mai puțin prescriptiv cu partenerii în ceea ce privește modul în care direcționează și măsoară reclamele” pe „gama mai largă de suprafețe pe care sunt difuzate anunțuri (cum ar fi televizoarele conectate și consolele de jocuri).”
Ceva de avut în vedere.


