Corespondenta din Barcelona
Aunci cand vorbim de continut video pe telefonul mobil, fiecare secunda in plus consumata de utilizator conteaza enorm pentru industria telecom. Viitorul trebuie sa fie broadband
si bogat in continut pentru utilizatorii mobili.
Peste 120 de operatori ofera, in prezent, servicii de MobileTV. Raspandirea retelelor 3G, parteneriatele dintre telecom-media si existenta pe piata a terminalelor cu capabilitatile necesare utilizarii de noi servicii, toate acestea au reprezentat saltul intr-o noua dimensiune a telecomunicatiilor. Investitiile au fost uriase, politicile de marketing agresive si de lunga durata. Totusi, rezultatele nu au fost cele asteptate: limitarile impuse de "banda", marimea ecranului terminalului, preturile serviciilor si nu in ultimul rand ritmul de "cultivare" a unei noi generatii de tech-consumeri.
STATISTICI. Astfel, s-a ajus in prezent ca pe pietele occidentale, media de consum lunar pentru un utilizator de MobileTV sa fie de doar 25 minute, iar pentru o sesiune de maximum 3 minute. In aceste conditii, fie si o crestere de 20-30 de secunde, in timpul de consum, ar fi un salt important si asteptat sa se petreaca in cursul acestui an, dupa cum s-a afirmat in cadrul 3GSM. Si cum se poate face acest lucru, tinand cont si de presiunea cresterii veniturilor? In primul rand, evolutia catre HSPA, noi platforme (Multimedia Broadcast Multicast Service - pentru transmisie mobila de servicii multimedia), extinderea parteneriatelor cu gigantii media (ultimul in domeniu, intre Turner Broadcasting si Ericsson, cu o prima lansare a CNN Mobile), dezvoltarea sistemului de publicitate pe mobil (printre solutiile prezentate, un banner in josul ecranului, in timpul unei transmisii de MobileTV, sau un ticker), precum si podcasting-ul.