În Statele Unite a devenit o rușine să folosești ca smartphone un model BlackBerry, notează The New York Times, într-un articol intitulat „The BlackBerry as Black Sheep” (joc de cuvinte bazat pe particula „black” - negru, din titulatura produsului RIM: „Mura (neagră) ca oaie neagră”).
Articolul începe cu povestea unei agente de vânzări din Los Angeles, care mărturisește că, la întâlnirile de afaceri, își ascunde BlackBerry-ul sub iPad, pentru a nu se face de râs în fața clienților.
Dacă în urmă cu doar trei ani, gadget-urile RIM erau „obligatorii” în recuzita oamenilor de afaceri și nu doar, BlackBerry fiind marca cea mai vândută de telefoane în SUA, cu o cotă de piață de 50%, în prezent au ajuns să fie aproape detestate, cota de piață scăzând la doar 5%. Una dintre primele măsuri luate de noul director executiv al al Yahoo!, Marissa Mayer a fost să înlocuiască telefoanele angajaților, care, în loc de BlackBerry-uri au primit iPhone-uri și smartphone-uri cu Android. Până și Casa Albă, ai cărei angajați foloseau exclusiv BlackBerry-uri, din rațiuni de securitate (zice-se) s-a „convertit” la iPhone. Producătorul Research in Motion (RIM) se așteaptă la pierderi de 753 de milioane de dolari anul acesta de unde în 2011 a înregistrat un profit de peste un miliard de dolari.
Citește pe Antena3.ro