x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget BUSINESS - e-Publicitatea înaintea crizei

BUSINESS - e-Publicitatea înaintea crizei

de Mihai Manole    |    09 Oct 2008   •   00:00
BUSINESS - e-Publicitatea înaintea crizei

Publicitatea asociată căutărilor pe internet rămâne în continuare motorul acestei industrii, generând venituri de 5,1 miliarde de dolari, cu 24% mai mari decât în urmă cu un an.



Publicitatea asociată căutărilor pe internet rămâne în continuare motorul acestei industrii, generând venituri de 5,1 miliarde de dolari, cu 24% mai mari decât în urmă cu un an.

Într-un context în care statutul de criză a devenit un cadru de discuţie pentru majoritatea temelor economice la nivel mondial, prognozele din domeniul afacerii publicităţii online rămân încă optimiste. Interactive Advertising Bureau (IAB), organism reprezentativ pentru acest sector, a făcut public raportul privind evoluţia pieţei publicităţii online din prima jumatate a acestui an. Astfel, în primele şase luni ale lui 2008, veniturile din acest domeniu au fost de 11,5 miliarde de dolari în Statele Unite, în creştere cu 15,2% faţă de aceeaşi perioada a anului trecut. Cu toate acestea se poate observa o încetinire a ritmului de creştere înregistrat pe parcursul acestor şase luni. Actuala stare a economiei mondiale s-a făcut simţită în domeniul publicităţii online în primul rând prin revizuirea estimărilor principalelor companii de analiză a pieţei de profil. Astfel, ultimele previziuni ale ZenithOptimedia indică o creştere medie a cheltuielilor în publicitatea pe internet la nivel global în perioada 2007-2010 de 23%, în condiţiile în care previziunile publicate în luna iunie vorbeau de o creştere cu 26,7%, potrivit paidcontent.org.

Platforme
În acest timp apar însă tot felul de noi sisteme şi platforme menite să uşureze gestionarea reclamelor online şi să maximizeze profiturile care pot fi scoase de pe urma acestora. Un exemplu este lansarea de Adap.tv a unui nou format pentru reclamele video pe internet Serviciul propus vine în întâmpinarea reţelelor de publicitate online, oferindu-le o metoda simplă de a vinde clienţilor campanii video fără a fi nevoiţi să investească în punerea la punct a unei infrastructuri video costisitoare sau în angajarea de personal suplimentar. În principiu, noul format presupune utilizarea unor unităţi publicitare de 5-7 secunde care rulează imediat înaintea derulării unui material video selectat de utilizator. Această metodă este considerată a fi o soluţie pentru protejarea utilizatorilor în faţa agasantelor clipuri publicitare de până la 30 de secunde.

Pentru telefoane
O bază din ce în ce mai importantă de clienţi care nu scapă atenţiei advertiserilor o constituie utilizatorii "mobili", reprezentaţi de proprietarii de telefoane inteligente. O interfaţă special proiectată pentru acest dispozitiv, Jump Code System, prin care publicitarii au posibilitatea de a-şi "translata" cu usurinţă mesajele din reclamele tradiţionale din offline în orice smartphone conectat la internet este disponibilă acum si pentru iPhone. Principiul de funcţionare se bazează pe coduri care apar în reclamele tipărite, în cele radio, video sau outdoor, coduri care sunt asociate unui anumit produs. Prin tastarea acestui cod pe jumpcode.com, accesibil prin intermediul noii interfeţe, utilizatorul este direcţionat direct către resursele web care oferă informaţii despre produsul respectiv, fără a fi nevoit să tipărească adrese în browserul telefonului sau să efectueze căutări complicate pe net. De asemenea, există şi telefoane care pot "citi" şi coduri de bare.

×
Subiecte în articol: IT