x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Căutarea pe mobil, una dintre mizele pieţei

Căutarea pe mobil, una dintre mizele pieţei

25 Ian 2010   •   00:00

Una dintre cele mai importante “bătălii” telecom din acest an se va da pe piaţa de căutare cu ajutorul dispozitivelor mobile. Până în 2012, funcţia de căutare ar putea genera cea mai mare parte din valoarea pieţei de publicitate prin telefonia mobilă, de peste 7,2 miliarde de dolari.



Veniturile pe acest segment sunt estimate la un nivel “modest” de 1–2 miliarde de dolari, dar până la sfârşitul anului această funcţie ar putea intra în rândul primelor cinci cele mai populare aplicaţii disponibile pe telefoanele “inteligente”, pe lângă voce, trimitere de mesaje, calendar şi navigare pe Internet.

Conform unui raport realizat de grupul specializat în tehnologie, media şi telecomunicaţii (TMT) din cadrul Deloitte, până în 2011, vânzările de telefoane mobile ar putea să depăşească vânzările de computere (portabile şi desktop), cu un volum de 400 de milioane de unităţi. Această evoluţie ar putea încuraja producătorii de calculatoare să îşi diversifice activitate cu producţia de telefoane mobile. Până în 2012, livrările de smartphone ar putea depăşi pragul de 500 de milioane de unităţi. În acelaşi an, funcţia de căutare ar putea genera cea mai mare parte din valoarea pieţei de publicitate prin telefonia mobilă, de 7,2 miliarde de dolari.

De asemenea, o serie de aspecte ale căutării pe telefoane mobile s-ar putea dovedi superioare celei tradiţionale prin computer, până la sfârşitul lui 2010. De exemplu, prin acţiuni de căutare mobilă utilizatorul poate primi nu doar sugestii privind locul unde poate servi masa sau de unde poate cumpăra un cadou, ci şi indicaţii pas cu pas specifice sistemelor de navigare GPS. Valoarea acestei funcţii pentru publicitari şi furnizori de astfel de servicii va fi foarte importantă.


×
Subiecte în articol: redactie