După retragerea operatorilor de telefonie şi a marilor producători de electronice, CERF 2009 se prezintă ca un eveniment intim al câtorva companii IT. Totul se petrece într-un singur pavilion.
În 2007, CERF se întindea pe o suprafaţă de 14.000 de metri pătraţi, companiile participante grupându-se în cinci pavilioane de la Romexpo (13-17).
Pe parcursul celor cinci zile cât ţinea târgul, aproximativ 60.000 de oameni cumpărau bilete pentru a participa la cel mai mare şi singurul eveniment al pieţei IT&C din România. Ieri, după furtuna care a răvăşit multe zone din Capitală, s-a deschis ediţia cu numărul XVIII.
Cadrul a fost radical schimbat. Totul se restrânge la un singur pavilion (15), acesta cuprinzând şi o sală de conferinţe şi o cafenea. Nu mai e forfota de pe vremuri, nu mai e muzica stridentă, nu mai sunt fetele dezgolite care se plimbau printre standuri sau care se lăsau pictate la bustul gol între bliţurile adolescenţilor care veneau la Computers and Computer & Electronics Romanian Fair.
Dacă atunci îţi era aproape imposibil să te auzi la telefon, acum te simţi stânjenit dacă eşti obişnuit să vorbeşti tare.
CRIZE
Criza economică, lipsa proiectelor care să-i "stimuleze" pe participanţi, preţurile mari la metru pătrat de stand au dus acest eveniment în pragul desfiinţării. Pentru ediţia din acest an, mai întâi s-au retras operatorii de telefonie, apoi marii producători de electronice. Companii care investeau sume ce treceau uşor peste 100.000 de euro.
La CERF 2009 (trei zile de târg) mai găseşti doar câteva nume cunoscute din industrie, abia cât să egalezi numărul degetelor de la mâini. De altfel, organizatorii s-au văzut nevoiţi să opteze pentru un eveniment strict business, fără "accesul general" de la ediţiile precedente. Un bilet costă 30 de lei şi se aşteaptă ca numărul de vizitatori să fie între 3.000-5.000 de persoane.
Fiecare zi de târg cuprinde şi o serie de conferinţe axate pe diverse teme care să combine cuplul: business-tehnologie.
SURFACE
Întregul tablou al evenimentului era de natură să provoace şi imaginaţia fotoreporterilor. Până la urmă, tocmai Microsoft a salvat situaţia, aducând la standul lor dispozitivul "Surface" (Suprafaţa). Este vorba de o interfaţă intuitivă ce nu mai necesită folosirea mouse-ului sau a tastaturii, permiţând utilizatorilor "să pună mâna" direct pe informaţia digitală care îi interesează.
"Surface" este un ecran în formă de masă, cu o diagonală de 30 de inci, pe care mai multe persoane îl pot folosi simultan. Şi acest dispozitiv poate recunoaşte obiecte care au ataşată o etichetă de identificare similară codului de bare, dar doar când intră în contact cu suprafaţa. Astfel, într-un hotel, un Surface conectat la internet poate oferi informaţii dintre cele mai diverse, inclusiv cele bazate pe hărţi şi GPS.
IT&C, 15% din PIB
Prezent la deschiderea CERF-ului, ministrul Comunicaţiilor, Gabriel Sandu (foto), a estimat cu multă încredere o pondere de 15% a sectorului IT&C în PIB, pentru următorii ani. De asemenea, ministrul Sandu a adus în discuţie un proiect desfăşurat împreună cu Ministerul Finanţelor şi ANAF pentru plăţi online.
În ceea ce priveşte acoperirea broadband pentru România, ministrul speră că până în 2010 să se atingă un procent de 80%. Cu aceeaşi ocazie, directorul STS Marcel Opriş a declarat că la nivelul adminstraţiei locale există circa 500.000 de calculatoare, conectate la diverse reţele de comunicaţii. "Acestora le lipsesc aplicaţiile software, iar firmele de profil pot propune şi dezvolta soluţii specifice, care vor aduce mai multă eficienţă în activitatea administraţiei publice."
Citește pe Antena3.ro