În perioada ianuarie – septembrie 2012, volumul plăţilor online cu cardul a crescut cu 38% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, depăşind volumul total înregistrat la nivelul anului 2011, potrivit datelor Romcard. Astfel, românii au plătit online produse şi servicii în valoare de 165,8 milioane euro.
Conform statisticii, 86% dintre cumpărături au fost efectuate din România, restul tranzacţiilor provenind din alte 199 de ţări, în special din Italia, Marea Britanie, Spania, Franţa, Germania, Irlanda, Belgia si Cipru.
"Deşi majoritatea tranzacţiilor sunt efectuate din România, observăm o creştere importantă a tranzacţiilor din anumite ţări. De exemplu, tranzacţiile din Ungaria, Polonia şi Marea Britanie au crescut cu 25%, 25% şi respectiv 21%. Acest lucru demonstrează un potenţial important de care magazinele online ar trebui să ţină cont”, a declarat Marin Mitroi, Director General Romcard.
Conform datelor din sistemul PayU, cel mai important procesator de plăţi (fostul ePayment) cele mai bune evoluţii au fost înregistrate de magazinele online care vând cupoane de reduceri, confecţii, cadouri şi jucării. Acestea şi-au majorat vânzările (numărul de tranzacţii) cu 106%, 79%, 62% şi respectiv 47%. De asemenea, organizaţiile neguvernamentale au primit cu 87% mai multe donaţii faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
"În aproape 7 ani, volumul plăţilor online a crescut de la 10 milioane de euro la peste 165 milioane, păstrând constant un ritm de creştere de două cifre, chiar şi în perioadă de criză”, a precizat Andreia Stavarache, Sales & Marketing Manager PayU.