Vânzările dispozitivelor GPS prin retail vor creşte anul acesta la aproximativ 50.000 de unităţi, atingând o valoare totală de 11 milioane de euro, potrivit estimărilor Flamingo
Vânzările dispozitivelor GPS prin retail vor creşte anul acesta la aproximativ 50.000 de unităţi, atingând o valoare totală de 11 milioane de euro, potrivit estimărilor Flamingo. Conform datelor companiei, anul trecut volumul pieţei locale de GPS-uri a fost de aproximativ 25.000 de unităţi, raportate la peste 4 milioane de autovehicule înregistrate în România. În 2007, valoarea totală a pieţei de sisteme GPS s-a ridicat la 6,5-7 milioane de euro, consideră oficialii companiei. Retailerul spune că a deţinut o cotă de piaţă de 24% în 2007, iar pentru acest an îşi propune să atingă o cotă de 30%.
“În 2007, cele mai mari vânzări au fost înregistrate în trimestrul IV, însă anul acesta aşteptăm la vânzări foarte mari încă din trimestrul al II-lea, când încep pregătirile pentru vacanţă şi concediu” a declarat Jiri Rizek, CEO Flamingo International. Cifrele avansate de Flamingo diferă substanţial de cele prezentate de distribuitorul oficial al Garmin (foto) în România, unul dintre liderii mondiali în domeniu. “Pentru 2008 estimăm o piaţă 15 milioane de euro şi 20.000 de unităţi vândute, iar dacă se menţine ritmul de creştere, până în 2010 vom ajunge la 80.000 de bucăţi şi o piaţă de 23 de milioane de euro”, declara cu ceva vreme în urmă Bogdan Condurăţeanu, director tehnic Sheba Distributio. Pentru anul trecut, Condurăţeanu estima o creştere de 250% faţă de 2006, din punct de vedere cantitativ, respectiv 10 milioane de euro.