x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Designul impune tehnologia modernă

Designul impune tehnologia modernă

de Alexandru Radescu    |    17 Mai 2008   •   00:00
Designul impune tehnologia modernă

Conceperea unui produs high-tech a devenit o sarcină complexă ce implică lucrul unor echipe mixte de designeri, sociologi şi licenţiaţi în filozofie, pentru ca dispozitivele să răspundă cît mai bine preferinţelor utilizatorilor.

Conceperea unui produs high-tech a devenit o sarcină complexă ce implică lucrul unor echipe mixte de designeri, sociologi şi licenţiaţi în filozofie, pentru ca dispozitivele să răspundă cît mai bine preferinţelor utilizatorilor.

 

 

În centre de desing din Europa şi Asia capătă astăzi formă produse high-tech fără de care “omul modern” nu mai poate trăi. De la telefoane mobile la electrocasnice, designerul poate impune modele pe care inginerii trebuie să le dezvolte întru producţie aducătoare de profit. Este o marcă a vremurilor noastre, a omului de azi care nu mai caută un dispozitiv ca “unealtă”, ci ca accesoriu vestimentar sau piesă de mobilier (şi) cu o mulţime de caracteristici tehnice. “Cînd vorbim acum despre designul unui produs ne referim la concept, stil, uşurinţă în folosire”, spune Cha Kang-Hui, cercetător-şef la LG Design Research, Comunicaţii Mobile (Seul).

 

 

Design multicultural. Compania coreeană are centre de design pentru telefonia mobilă în ţări precum Marea Britanie, China, India sau Japonia. Angajaţii au şi sarcina de a face diverse studii socio-culturale zonale pentru a evidenţia interesele, tendinţele utilizatorului. În aceste centre nu lucrează doar absolvenţi ai unor şcoli de profil, pe lîngă designeri fiind şi sociologi, oameni de marketing sau licenţiaţi în filosofie. Odată strînse informaţiile, rapoartele sînt trimise la centrul de design din Seul şi se iau deciziile finale. Nu se mai pune accentul atît de mult pe împărţirea geografică a pieţelor, cît pe stilul de viaţă al utilizatorului, explică Cha. Că este vorba despre terminalele din seria Chocolate, Shine, Prada, frigidere cu cristale Swarowski, aparate de aer condiţionat cu picturi impresioniste, tendinţele globale ale companiei sînt influenţate nu numai de designeri, dar şi de cultura coreeană, de stilul de viaţă modern.

 

 

Telefoane mobile. Influenţele socio-culturale în designul noilor produse electronice sînt obiect de cercetare şi pentru cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, Nokia. Compania finlandeză şi-a deschis un lanţ de studiouri de design în diferite zone ale lumii, din America Latină pînă în India, în care lucrează peste 300 de designeri reprezentînd 34 de naţionalităţi. Aceştia iau contact cu obiceiurile şi cultura locală şi îşi adaptează soluţiile în materie de design la particularităţile zonei în care lucrează. 

Totuşi, succesul unui produs, al unei serii de produse nu este suficient prin designul deosebit. “Este nevoie de continua inovaţie tehnologică într-o gamă de telefoane mobile. Orice model nou trebuie să vină cu noutăţile sale, să fie practic up-grade. Un contra-exemplu ar fi Motorola cu RAZR”, spune Yi Joo Yang, marketing Communication Gr. LG.

 

alex.radescu@jurnalul.ro

 

 

 

Design ecologic

 

 

Nici designul nu a scăpat mişcării “verzi”, manifestată din ce în ce mai evident în toată industria produselor electronice. În această notă, există conferinţe şi competiţii de design destinat ecologizării acestui domeniu. Este cazul evenimentului Greener

Gadgets Conference, în cadrul căruia a existat un concurs al gadgeturilor “verzi” cîştigat de EnerJar, un dispozitiv folosit pentru măsurarea consumului de energie al aplicaţiilor electrice din casă.

×
Subiecte în articol: IT design