Volumul vânzărilor de dispozitive GPS poate depăşi, la finalul anului, suma de 100.000 unităţi, în condiţiile unei estimări iniţiale de 180.000 unităţi. Pentru 2009, părerile sunt împărţite.
Scăderea pieţei auto poate influenţa şi vânzările de dispozitive de navigare prin satelit
După doi ani de creştere masivă a vânzărilor de dispozitive cu platformă GPS (inclusiv PDA şi smartphone), criza economică afectează atât piaţa din acest an cât şi estimările pentru 2009. Potrivit reprezentanţilor Mio Technology România, criza actuală va micşora vânzările de dispozitive GPS, de la un prognozat 200% la "doar” 40% pentru anul viitor. Pentru anul în curs, piaţa este estimată la 90-100.000 de unităţi. Conform oficialilor Sheba Distribution, reprezentanţii Garmin în România, piaţa este de 110.000 dispozitive GPS, fără PDA şi Smartphone. În ceea ce priveşte valoarea pieţei, Bogdan Condurăţeanu, director tehnic al Sheba Distribution, estimează 12,5 milioane de euro. Potrivit Laurei Samson, country manager Mio Technology România, valoarea pieţei ar urma să crească doar cu 10% în 2009, cumpărătorii urmând să aleagă modele mai ieftine, ţinând cont de situaţia economică.
ATLASUL DIGITAL 2008
Din această săptămână este disponibilă şi a treia ediţie a Atlasului Digital al României, RO.A.D 2008, un produs realizat în cadrul iniţiativei Proiectul România Digitală. Printre nouăţi: s-au înmulţit detaliile topografice (curbe de nivel, hidrografie, căi ferate, acoperirea cu vegetaţie etc.). De asemenea, au fost adăugate cetăţi dacice, greceşti, romane, medievale, aşezări istorice, sate "turistice”, podgorii, baraje, târguri de olărit/pictură naivă, monumente de artă, istorice şi multe altele. În plus, harta Deltei a fost refăcută şi au fost revizuite potecile turistice rutabile în masivele Piatra Craiului şi Făgăraş. Preţul CD-ului ROAD2008 v3.01 este de 600 de lei (TVA inclus). Posesorii de versiuni anterioare vor putea face upgrade la versiunea nouă la preţuri promotionale. Harta poate fi folosită pe orice aparat GPS Garmin care este compatibil NT, pe PDA-urile şi telefoanele mobile cu Symbian, PalmOS şi Windows Mobile cu ajutorul aplicaţiei Garmin Mobile XT, pe PC-urile cu Windows şi pe Mac folosind aplicaţiie MapSource, nRoute şi Garmin Mobile PC.
MAŞINI ŞI MODELE
Raportat la numărul de maşini, rata de penetrare a echipamentelor GPS este de aproximativ 3% faţă de peste 50% în ţări din Europa de Vest, spun reprezentanţii filialei locale Mio. Pentru Garmin, cele mai bine vândute modele pe piaţa din România au fost Nuvi 200 EE si Nuvi 250W, în timp ce pentru Mio, modelul de succes a fost C720b. Dacă Mio se aşteaptă la 50.000 de unităţi GPS vândute pe piaţa din România în 2008 şi o creştere de 40% în 2009, Garmin îşi propune să atingă un prag de 25.000 de unităţi în 2009, o creştere de peste 100% faţă de anul anterior.
Citește pe Antena3.ro