În România la mijlocul anului existau 3,3 milioane de abonaţi la servicii de retransmisie a programelor în format digital, în creştere cu 16% faţă de 30 iunie 2011, ajungând astfel la o pondere de peste 50% din totalul abonaţilor la servicii de retransmisie, potrivit datelor ANCOM (Autoritatea Naţională de Reglementare în Comunicaţii).
"În ceea ce priveşte tranziţia la televiziunea digitală terestră, tot ce vă pot spune acum este că ANCOM este pregătită să implementeze noua strategie imediat ce aceasta va fi adoptată şi vom organiza în cel mai scurt timp posibil procedura de selecţie pentru acordarea multiplexelor digitale”, a declarat azi preşedintele arbitrului telecom, Cătălin Marinescu.
Numărul total de abonaţi la servicii de retransmisie programe audiovizuale era de 5,92 milioane la jumătatea anului, în creştere cu 2,9% faţă de finalul anului 2011 şi cu 5,2% faţă de 30 iunie 2011. Conform datelor ANCOM, rata de penetrare la nivel de gospodării a serviciilor de retransmisie a programelor audiovizuale pe baza de abonament a crescut la 83,5%, iar cea a reţelelor de cablu la 51,8%.
De altfel, creşterea numărului de abonaţi s-a reflectat şi în veniturile operatorilor obţinute din serviciile de retransmisie, care au crescut uşor, de la 776 milioane de lei în primul semestru al anului 2011 la 796 milioane de lei în prima jumătate a acestui an.
În funcţie de mediul de reşedinţă, la 30 iunie 2012, 60% din totalul abonaţilor se aflau în mediul urban, marea majoritate a acestora (79%) fiind conectaţi la reţelele de cablu. Pe de altă parte, în mediul rural, abonaţii la serviciile de retransmisie foloseau într-o mai mare măsură tehnologia DTH pentru recepţia programelor audioviozuale – 64%.
De asemenea, ponderea numărului de abonaţi prin reţele de cablu digital a crescut cu 5 puncte procentuale până la 30% din numărul total de abonaţi prin reţele de cablu. În ceea ce priveşte repartizarea pe medii de reşedinţă în prima parte a anului 2012 a crescut atât numărul de abonaţi prin cablu în mediul urban (+0,8%) până la 2,82 milioane, cât şi cel al abonaţilor din mediul rural (+9%), până la 0,85 milioane.