x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Eroii cu fete umane - Omul din jocurile pe calculator

Eroii cu fete umane - Omul din jocurile pe calculator

de Alina Munteanu    |    24 Feb 2007   •   00:00
Eroii cu fete umane - Omul din jocurile pe calculator

Continutului emotional al unui joc video i se va acorda din ce in ce mai multa importanta multumita noilor tehnici de analiza a miscarilor unui actor, care vor duce la crearea eroilor cu fete umane.

Jocuri video foarte realiste, care vor infatisa figuri umane asa cum arata ele in realitate, vor aparea in maximum doi ani, au declarat game designerii intr-un interviu pentru BBC. In prezent, creatorii nu au putut dezvolta personaje cu figuri si expresii realiste. David Kunkler, producator la Obsidian Entertainment si creator al jocului Neverwinter Nights 2, a declarat ca jocurile sunt acum intr-o "vale bizara".

"Arata ciudat, sunt foarte aproape de real, dar nu chiar reale" a declarat el. "Mai dati-ne un an sau doi si vom fi in stare sa lasam complet in urma acea vale bizara." Acest super-realism, prin care eroii jocurilor video au fete umane convingatoare, a fost vazut ca un pas inainte facut de jocurile pe calculator in ultimii ani.

CAPTURA. Dar cu noile metode de captura, cu ajutorul carora calculatoarele citesc un senzor care monitorizeaza miscarile unui actor, metode ce vor fi imbunatatite, nu va trece mult timp pana cand acestea vor face parte din rutina crearii unui joc. "Facem deja captura miscarii foarte bine, sesizam exact expresiile faciale - miscari ale ochilor, fiecare rid sau incuviintare din cap", a declarat Kunkler. "Doar asa vom putea sa il facem pe jucator sa creada ca eroul lui este un actor adevarat, si atunci vom pune accent pe continutul emotional al jocurilor."

Aceasta abilitate de a captura emotiile umane va fi foarte importanta pentru jocurile create special pentru a-i familiariza pe oameni cu situatiile din lumea reala. Folosind aceasta tehnica, game-designerii spera ca vor reusi sa demonstreze importanta limbajului corporal in situatii extreme sau periculoase.

TERAPIE PRIN JOC
Tendinta de a crea personaje cat mai umane si de a imbunatati actiunea si dialogurile intr-un joc video va accentua latura emotionala a acestora. "Vom fi capabili sa ne jucam cu emotiile oamenilor, vom putea sa ii facem sa rada, sa planga sau sa fie tristi", a declarat Ian Livingstone, de la Eidos Interactive, creatorul seriei de jocuri video Tomb Rider.
Punand accent pe latura emotionala a jocurilor, unele au capacitatea sa-i antreneze sau sa-i ajute pe soldatii americani. "Exista multe simulari care sa ii antreneze pe soldatii aflati in Iraq, de exemplu", a declarat prof. Nareyek, de la Games Lab. Cei suferinzi sunt supusi unui fel de terapie prin expunere la o situatie similara, creata de un sistem video.
×
Subiecte în articol: IT umane