Facebook, principala reţea de socializare online din lume, şi-a actualizat politica de confidenţialitate a datelor utilizatorilor săi, prin introducerea mai multor opţiuni pe care aceştia le pot accesa pentru a stabili cine şi ce informaţii poate vedea pe profilurile lor, informează Reuters
Aceste schimbări îi vor ajuta pe cei 350 de milioane de utilizatori ai reţelei să stabilească mai uşor cine poate să le vadă mesajele publicate, videoclipurile, fotografiile şi alte informaţii personale, oferindu-le şi posibilitatea de a permite accesul la datele lor online unei audienţe mai mari.
Mişcarea vine în condiţiile în care motoarele de căutare Google şi Microsoft manifestă un interes din ce în ce mai mare în incorporarea în conţinuturilor generate de utilizatori pe sitr-urile de socializare în rezultatele căutărilor efectuate online. În plus, Facebook se confruntă, în această direcţie, şi cu concurenţa serviciilor rivale de tipul Twitter, unde toate informaţiile publicate pe platforma de microblogging pot fi vizualizate de public.
"Vrem să răspundem cererii utilizatorilor care vor să fie capabili să partajeze informaţii pe toate suporturile posibile", a declarat Elliot Schrage, vicepreşedinte pentru comunicare internaţională şi politici publice în cadrul Facebook.
Schrage a declarat că utilizatorii de Facebook sunt întâmpinaţi, miercuri, în momentul în care accesează platforma, de un mesaj în care li se prezintă noile opţiuni prin care îşi pot personaliza setările pentru datele personale şi vor fi redirecţionaţi către o pagină nouă şi simplificată unde se află toate setările pentru aceste informaţii.
Potrivit lui Schrage, noile setări nu vor altera în niciun fel politicile Facebook care guvernează tipul de informaţii care sunt oferite advertiserilor. Potrivit unui mesaj publicat săptămâna trecută pe blogul Facebook de către Mark Zuckerberg, fondatorul şi CEO-ul platformei de socializare, noile setări îi vor ajuta pe utilizatori să limiteze anumite mesaje pentru ca acestea să poată fi văzute numai de anumiţi prieteni sau membri ai familiei, dar nu şi de colegii de muncă.
Utilizatorii vor avea acum posibilitatea de a difuza mesaje şi în afara Facebook, platforma începând testarea opţiunii de mesaje publice cu un număr limitat de utilizatori, pe parcursul verii.
Citește pe Antena3.ro