Platforma de socializare Facebook a fost obligată să le ofere utilizatorilor posibilitatea de a-şi controla mai strict datele personale şi cât din acestea pot fi vizualizate în cadrul reţelei, în urma plângerilor formulate de autorităţile canadiene pentru confidenţialitatea datelor.
Potrivit Media Guardian, Facebook a fost obligată să le ofere utilizatorilor o capacitate mai mare de control asupra datelor personale pe care le pot vedea ceilalţi membri ai reţelei de socializare sau dezvoltatorii de jocuri şi aplicaţii.
Un control sporit exercitat asupra datelor personale de către utilizatori este o decizie privind consolidarea confidenţialităţii datelor online luată în reacţie la plângerile formulate de oficialii canadieni responsabili cu protecţia şi confidenţialitatea datelor. În plus, această decizie este parte a unui trend în dezvoltare de a limita utilizarea datelor personale de către proprietarii de reţele de socializare şi producătorii de programe şi ar putea avea repercusiuni şi asupra altor reţele, precum MySpace sau Twitter.
În condiţiile în care utilizatorii primesc din ce în ce mai multă putere asupra modului în care sunt utilizate informaţiile lor personale, se diminuează potenţiala capacitate a companiilor precum Facebook de a face bani prin furnizarea de date advertiserilor. În trecut, compania a fost criticată pentru că a folosit datele utilizatorilor în vederea transmiterii de publicitate targetată.
După o analiză realizată de Office of the Privacy Commissioner din Canada, Facebook a fost de acord să le dea utilizatorilor mai multe informaţii referitoare la modul în care datele lor personale sunt utilizate pentru transmiterea de publicitate. În plus, reţeaua de socializare a acceptat şi să modifice setarea "default" privind controlul datelor astfel încât aceasta să reflecte preferinţele utilizatorilor.
Facebook a acceptat că furnizarea acestor informaţii trebuie limitată, schimbările, care vor fi introduse pe parcursul următorului an, urmând să îi afecteze pe cei circa 250 de milioane de utilizatori ai platformei de socializare din întreaga lume. "Dialogul nostru productiv şi constructiv cu autorităţile canadiene ne-a oferit oportunitatea de a ne îmbunătăţi politicile şi practicile într-un mod prin care să oferim o şi mai mare transparenţă şi control utilizatorilor Facebook", a declarat Elliot Schrage, vicepreşedinte pentru comunicare internaţională şi politici publice în cadrul Facebook.
Citește pe Antena3.ro