Până la finele lui 2012 piaţa românească de advertising online va atinge 110 milioane de euro, din care 20% vor fi generaţi de advertising-ul contextual, estimează Călin Rotăruş, Managing Director ARBO Interactive.
Până la finele lui 2012 piaţa românească de advertising online va atinge 110 milioane de euro, din care 20% vor fi generaţi de advertising-ul contextual, estimează Călin Rotăruş, Managing Director ARBO Interactive. ARBO şi Etarget au încheiat un parteneriat dedicat serviciilor de tip advertising contextual pe piaţa locală. “Colaborăm deja cu mai mulţi parteneri în România. Deşi aceştia sunt competitori în ceea ce priveşte advertising-ul de tip bannere, Etarget încurajează cooperarea pe partea de advertising contextual”, a declarat Marcel Vass, Sales Director Etarget.
În prezent se folosesc mai multe tipuri de publicitate contextuală: reclamă inclusă în text, sub formă de link; reclamele care apar în partea dreaptă a paginii (uneori însoţite de titlul “Linkuri sponsorizate”) etc.
Conform unui studiu IAB Europe, piaţa continentală de advertising online se ridică la 11,5 miliarde de euro în timp ce pe piaţa americană cheltuielile pe publicitate online au ajuns la 13,6 miliarde euro. În Ungaria, piaţa de profil este estimată la 50 de milioane de euro (potrivit unor surse locale) în timp ce în Cehia a ajuns la 90 de milioane de euro (AdMonitoring).