x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget IT&C-ul, cel mai stabil sector din România

IT&C-ul, cel mai stabil sector din România

21 Ian 2010   •   00:00

Peste două treimi dintre români consideră IT&C-ul drept cel mai stabil sector, în timp ce doar aproximativ o treime are încredere în piaţa imobiliară, agricultură şi bănci, potrivit unui sondaj realizat de Unlock Market Research.



De-a lungul anului 2009, românii au considerat IT&C-ul cel mai stabil sector, dar ponderea respodenţilor care au încredere în acest segment a scăzut de la un maximum de 80% înregistrat în iunie-iulie la 70% în luna noiembrie, se arată în studiul "Crisis Monitor", realizat de Unlock Market Research.

Totodată, 55-60% dintre persoanele intervievate în 2009 au afirmat că industria alimentară şi a bunurilor de larg consum, precum şi companiile petroliere sunt sectoare stabile.

Încrederea românilor a scăzut pe parcursul anului trecut în ceea ce priveşte stabilitatea turismului, a presei şi industriei media, dar s-a îmbunătăţit uşor pentru educaţie.

Dacă la începutul anului, turismul era pe locul doi ca încredere, în a doua jumăte a anului trecut acest domeniu s-a încadrat pe o tendinţă descendentă şi doar 52% dintre respondenţi îl consideră ca fiind stabil, comparativ cu 60% în perioada aprilie-mai 2009.

Referitor la presă şi industria media, 55% dintre respondenţi considerau în noiembrie 2009 că acest segment este stabil, comparativ cu un maxim de 59% înregistrat în intervalul august-septembrie.

Ponderea respondenţilor care au încredere în agricultură a crescut de la 27% în aprilie-mai la 36% în noiembrie 2009, iar procentajul în cazul pieţei imobiliare a rămas constant la 33%.

În acelaşi timp, 42% dintre persoanele intervievate anticipează că economia va continua să fie în recesiune în perioada următoare, în timp ce doar 23% prevăd o creştere a activităţii.

Proiectul "Crisis Monitor" este un studiu realizat de Unlock Market Research în perioada aprilie-noiembrie 2009, în patru serii successive. În fiecare dintre sondaje au fost realizate în medie 1.750 de interviuri telefonice cu persoane adulte cu vârstă cuprinsă între 18 şi 45 de ani, rezidente în mediul urban.


×
Subiecte în articol: redactie