Seturi de magneţi foarte puternici vor face ca trenul să plutească deasupra şinelor, reducând la maxim frecarea şi crescând spectaculos viteza.
Tronsonul de cale ferată pe pernă magnetică va uni oraşele Tokyo şi Nagoya şi va costa peste 40 de miliarde de lire sterline, scrie Daily Mail, citat de Agerpres.
Acest proiect feroviar va face ca trenul chinezesc care circulă cu aproximativ 350 de km/h să pară că stă pe loc.
În prezent, o călătorie cu trenul între Tokyo şi Nagoya, cel de-al patrulea oraş ca mărime din Japonia, durează 95 de minute, pe o distanţă de 254 de kilometri. Noul tren va face această călătorie în mai puţin de 40 de minute.
Ulterior, tronsonul de cale ferată pe pernă magnetică va fi extins până la Osaka.
În prezent China deţine cele mai rapide trenuri din lume care străbat aproximativ 7.400 de kilometri de cale ferată special concepută pentru rulajul la viteze de peste 300 km/h. Cea mai rapidă secţiune de cale ferată din China a fost deschisă în decembrie 2009 şi măsoară 1.000 de kilometri. Pe acest tronson trenurile pot atinge viteza de 350 km/h, iar viteza medie de deplasare este de 305 km/h.
Citește pe Antena3.ro