Cercetătorii studiază posibilitatea ca vehiculele să realizeze un schimb de informaţii cu infrastructura drumurilor, cu celelalte autovehicule şi cu şoferii pentru a reduce congestionarea traficului şi pentru a preveni accidentele.
Cercetătorii studiază posibilitatea ca vehiculele să realizeze un schimb de informaţii cu infrastructura drumurilor, cu celelalte autovehicule şi cu şoferii pentru a reduce congestionarea traficului şi pentru a preveni accidentele.
Dacă tot au reuşit să facă maşini-robot care se descurcă fără pilot prin zone deşertice sau oraşe "artificiale", oamenii de ştiinţă s-au reapucat să imbunătăţească sistemele electronice ale autovehiculelor "normale". De pildă, o echipă de cercetători IBM din Israel a realizat un studiu in ceea ce priveşte tehnologiile active de siguranţă şi de asistenţă a şoferului integrate in vehicule, tehnologii care permit schimbul de informaţii intre vehicule şi cu infrastructura drumurilor, acţionează pentru corectarea unei situaţii atunci cănd este cazul şi oferă feed-back şoferilor pentru a ajuta la evitarea situaţiilor periculoase.
Un vehicul inteligent care primeşte informaţii din mediul in care se află va fi capabil să reacţioneze la schimbările rapide ale situaţiei din trafic, ca şi cum ar avea "reflexe".
OM ŞI SISTEM.Reflexele electronice sunt mai rapide decăt acţiunile umane şi vor permite vehiculelor să se deplaseze mai aproape unele de altele pe şosea, imbunătăţind fluxul circulaţiei fără a face compromisuri legate de siguranţă. Totuşi, oamenii vor rămăne mai buni decăt maşinile in ceea ce priveşte analizarea situaţiilor complexe. "Ideea este că şoferul va avea mereu controlul, dar va primi informaţii suplimentare pentru a-l ajuta să ia deciziile finale", spune Dan Chevion, iniţiator al proiectului de cercetare din cadrul IBM Haifa Research Lab.
Robotizare
In cadrul faimosului proiect al DARPA (Agenţia de Cercetare in domeniul Apărării de la Pentagon), producătorii de maşini şi informaticienii trebuie să dezvolte maşina care se autoghidează şi scapă de coliziuni sau răsturnări. In proiectul inginerilor de la Haifa, cănd un automobil acţionează pentru corectarea unei situaţii, şoferul poate primi un feedback, cum ar fi schimbarea presiunii din pedala de acceleraţie sau o vibraţie in volan. Şoferul poate primi, de asemenea, atenţionări auditive şi vizuale. In plus, vehiculele vor comunica intre ele şi cu infrastructura drumului.