Ministrul Comunicaţiilor Gabriel Sandu, a iniţiat demersurile pentru înfiinţarea Comitetului naţional de coordonare a activităţii Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă şi a Secretariatului tehnic permanent, propunerile fiind înainte Guvernului.
Întreaga activitate SNUAU va fi coordonată de către acest Comitet Naţional, care are un statut de organism interinstituţional şi care va funcţiona sub autoritatea Guvernului României, potrivit reprezentanţilor ministerului. Preşedintele comitetului va fi ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, iar vicepreşedinte conducătorul administratorului SNUAU.
De asemenea, din comitet vor mai face parte reprezentanţi la nivel de secretar de stat din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor şi al Ministerului Sănătăţii Publice, precum şi unul dintre vicepreşedinţii Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii. Comitetul va elabora politici şi strategii privind funcţionarea, operarea şi dezvoltarea SNUAU, precum şi a serviciului de urgenţă 112.
Totodată, comitetul va coordona la nivel naţional, în mod unitar, acţiunile tuturor organismelor implicate în funcţionarea SNUAU, conform cerinţelor europene în domeniu.
Citește pe Antena3.ro