x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Orange România, amendă pentru practici incorecte

Orange România, amendă pentru practici incorecte

de Alexandru Radescu    |    30 Iul 2013   •   13:27
Orange România, amendă pentru practici incorecte
Sursa foto: Orange

 Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii a aplicat o amendă de 20.000 lei operatorului Orange România pentru modalitatea incorectă de încheiere a contractelor la distanţă. Arbitrul telecom a sancţionat compania Orange în urma constatării faptului că, la momentul încheierii unor contracte la distanţă, nu a comunicat abonaţilor faptul că pot denunţa unilateral contractul în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractul fără plata unei penalităţi de reziliere.  

În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange a unor contracte la distanţă, ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că operatorul nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice.

Odată cu livrarea echipamentului, clienţii au primit şi semnat contractul. Ulterior activării abonamentului contractat în aceste condiţii, petenţii au solicitat rezilierea contractului fără plata penalităţilor aferente încheierii relaţiei contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale. Orange, considerând contractul încheiat cu abonaţii un contract scris, şi nu unul încheiat la distanţă, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a taxei de abonament pentru numărul de luni rămase din contract.

În urma analizării documentelor şi a convorbirilor telefonice purtate de petenţi cu reprezentanţii Orange România, Autoritatea a constatat că acordul de voinţă al abonaţilor a fost obţinut la telefon, contractul fiind astfel unul încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă. Faptul că, în timpul convorbirilor telefonice prin care li s-a obţinut acordul pentru încheierea contractelor, petenţilor nu le-au fost comunicate informaţii cu privire la data la care este considerat încheiat contractul şi nici la dreptul lor de denunţare unilaterală, precum şi faptul că operatorul telecom nu le-a transmis nici în scris utilizatorilor informaţii privind condiţiile de exercitare a dreptului lor de denunţare unilaterală, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011, constituie contravenţii şi au fost sancţionate de Autoritate cu amenzi în valoare cumulată de 20.000 lei.

De asemenea, ANCOM a dispus şi anumite măsuri pe care trebuie să le ia operatorul, şi anume identificarea tuturor abonaţilor care au încheiat contracte în condiţii similare şi care au reclamat Orange modalitatea de încheiere a contractului şi transmiterea către aceştia, în scris, a informaţiilor referitoare la dreptul de denunţare unilaterală, potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011, fapt ce le asigură astfel abonaţilor respectarea tuturor drepturilor conferite de legislaţia în vigoare.

×