Orange România şi Vodafone România au contestat în instanţă decizia ANCOM cu privire la obligativitatea de a furniza clienţilor un set de informaţii legate de tarifele şi serviciile prestate, a declarat ieri preşedintele instituţiei, Cătălin Marinescu.
Decizia 77/2009 privind obligaţia de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, în ceea ce priveşte ofertele, a fost publicată în Monitorul Oficial la finele lunii martie.Potrivit deciziei Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), viitorul client al unui operator de telecomunicaţii va dispune de un set de informaţii cu privire la planul tarifar, valoarea acestuia pentru perioada iniţială şi serviciile incluse (abonament, extraopţiuni, terminal achiziţionat) cu toate taxele incluse, precum şi tarifele pentru apelurile naţionale, convorbirile în orele de vârf/în afara orelor de vârf şi condiţiile de utilizare a minutelor şi creditului incluse.
Totodată, ANCOM va realiza, va administra şi va pune la dispoziţia publicului o pagină de internet prin care clienţii sau viitorii abonaţi ai operatorilor de telecomunicaţii vor putea să compare tarifele şi condiţiile de utilizare a serviciilor de telefonie fixă, mobilă şi Internet.
Fostul preşedinte al instituţiei, Liviu Nistoran, a afirmat, în luna februarie, că licitaţia pentru realizarea paginii de internet va fi organizată în acest an, bugetul estimat pentru acest proiect ridicându-se la 200.000 de euro. "Posibila denumire a site-ului este www.costtel.ro" sau www.costtel.ro. Până la finele acestui an sau în primele luni ale anului 2010, acest comparator de tarife va deveni funcţional şi accesibil clienţilor", spunea Nistoran.