Orange si BRD au demarat un parteneriat privind plati cu telefonul mobil prin tehnologie NFC (Near Field Communication). Testul se intinde pe o perioada de pana la 6 luni si se utilizeaza smartphone Blackberry echipat cu cip wireless NFC si “portofel electronic'. Dupa cum a precizat azi directorul de strategie al Orange Romania, Julien Ducarroz, pana la suma de 100 lei, plata se face fara alte masuri de securizare, pentru sume mai mari fiind nevoie de introducere cod/PIN, banii extragandu-se din contul clientului de la BRD. La teste participa angajati Orange, BRD, precum si alti clienti selectati.
Platile vor fi posibile la peste 2000 de POS-uri compatibile cu tehnologia NFC, care au fost instalate de BRD la comerciantii din toata tara, precum si la orice alt comerciant din tara si din strainatate care are instalate cititoare speciale contactless compatibile PayPass Mastercard. Clientii vor putea efectua plati folosind telefonul mobil pentru a achita cumparaturile din supermarketuri, restaurante fast-food, farmacii sau pentru accesul la metrou.
In decembrie 2008, 500 de clienti ING Romania au primit telefoane Nokia 6212 pentru a face mici plati cu terminalul. Existau 25 de puncte, in Bucuresti, in care se puteau face microplatile (suma maxima era de 80 de lei). Aparatele cu care comunica telefonul pentru plata se gaseau la farmacii Sensiblu, la Hollywood Multiplex si la Inmedio.
Mobilul cu tehnologie NFC avea un SIM cu cip special, sistemul Maestro Payment, o aplicatie dedicata (cu securizare, PIN). Practic, nu trebuie decat sa apropii celularul de un punct al aparatului de plata (distanta de comunicare intre dispozitive este de maximum 4 cm), comunicandu-se wireless intre dispozitive. Incarcarea contului din telefon se facea prin GPRS. Sumele erau mici tocmai pentru a descuraja infractiunile.
Iata si o serie de diferente tehnologice intre solutiile Orange si cele folosite de ING, conform explicatiilor furnizate de operatorul telecom.
Cu solutia ING detaliile bancare ale clientului erau stocate direct in telefonul mobil, clientul fiind captiv unei singure banci. Cu solutia Orange, detaliile bancare sunt stocate in zone securizate pe SIM cardul de telefonie si va oferi clientului in viitor o mare flexibilitate prin gazduirea pe acelasi SIM a mai multor carduri (bancare, loyalty, transport).