x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Piaţa de electronice, electrocasnice şi IT&C ar putea scădea cu 35-40% în acest an

Piaţa de electronice, electrocasnice şi IT&C ar putea scădea cu 35-40% în acest an

de Cristian Ionescu    |    12 Aug 2009   •   00:00

Piaţa de produse electronice, electrocasnice şi IT&C a avut creşteri importante în ultimii ani, fiind susţinută şi de creditele de consum acordate de bănci, însă scăderea vânzărilor a fost resimţită din ultimul trimestru al anului trecut şi că, potrivit studiilor, piaţa ar putea scădea cu 35-40% în acest an, a declarat preşedintele Altex, Dan Ostahie.



Însă, potrivit oficialilor, vânzările companiei au urcat în luna iulie cu 15% faţă de luna precedentă, iar afacerile din primele zece zile ale lunii august au urcat cu 15% faţă de primele zece zile din iulie.

Punctul cel mai mic al vânzărilor a fost atins în iunie, iar piaţa de profil îşi va reveni în următorii trei ani, cu creşteri relativ scăzute, apreciază oficialul Altex. Acesta se aşteaptă ca piaţa să crească în 2010 cu 10-15% faţă de acest an, dacă băncile vor începe să reia creditarea. Pentru anul 2011, Ostahie prevede un ritm de creştere mai accentuat, de 15-20%, până la 1-1,1 miliarde euro. Anul trecut, piaţa românească de produse electronice, electrocasnice şi IT&C a fost de circa 1,5 miliarde euro.

Totodată, conform datelor Altex, numărul magazinelor din reţelele Altex şi Media Galaxy a scăzut în primul semestru al acestui an, comparativ cu primele şase luni ale anului trecut, chiar dacă suprafaţa totală de vânzare a crescut.

Astfel, la sfârşitul primului semestru al anului trecut retailerul avea 67 de magazine Altex şi 18 magazine Media Galaxy, cu o suprafaţă totală de 93.000 metri pătraţi, iar la sfârşitul lui iunie 2009 compania avea 48 de magazine Altex şi 15 unităţi Media Galaxy, cu o suprafaţă totală de 96.000 metri pătraţi.

Cu toate acestea, Ostahie a precizat că suprafaţa totală a magazinelor operate de Altex a scăzut faţă de finele anului trecut, când aceasta era de aproximativ 105.000 metri pătraţi, determinând astfel şi o scădere a vânzărilor companiei.

Directorul operaţional al Altex, Adrian Urdă, a spus că Altex va continua extinderea reţelei şi relocarea unora dintre magazine. Până la sfârşitul lunii august, Altex va deschide două magazine la Satu Mare şi Cluj-Napoca.

Presedintele Altex a adăugat că spune că revenirea economiei depinde de capacitatea statului de a reduce cheltuielile şi de finanţările acordate de bănci. "Cu alte cuvinte (este necesară - n.r.) capacitatea băncilor de a finanţa întreprinderile mici şi mijlocii, care dacă îşi stopează mai mult decât este necesar activitatea rămân fără oxigen şi mor". El a adăugat că dispariţia unui număr important de întreprinderi mici şi mijlocii va avea un efect negativ pe termen lung asupra României. "În 1997, peste 30% dintre companiile româneşti au murit într-o criză în care dobânda a ajuns la 140%, iar până în 2001 economia n-a pornit", a adăugat preşedintele Altex.

Ostahie consideră că este nevoie ca sectorul privat să fie motorul care să împingă economia să traverseze perioade de criză economică şi să poată absorbi şomerii proveniţi din sectorul public.

×
Subiecte în articol: redactie