Comerţul electronic cu plata online prin card bancar a crescut în 2008 cu 53% faţă de 2007, ajungând la valoarea de 53,1 milioane euro, conform datelor RomCard.
"Acest fenomen se va intensifica în 2009, mai ales în perspectiva condiţiilor economice severe pe plan mondial şi naţional”, apreciază Carmen Sebe, CEO Gecad ePayment. "Internetul este canalul care aduce multe oportunităţi de vânzare şi promovare la costuri mult mai reduse şi va fi o parte importantă a strategiei companiilor pentru perioada următoare.
Tendinţa de creştere va continua iar pentru finalul anului estimăm o valoare totală a comerţului electronic cu plata online de aproximativ 70 milioane euro” consideră oficialul integratorului de soluţii pentru comerţ electronic. În ceea ce priveşte produsele comercializate, topul vânzărilor a rămas relativ neschimbat în 2008 faţă de 2007 produsele telecom ocupând primul loc, cu o pondere de 35%, categorie urmată de turism şi transporturi cu 26% şi e-tail cu 18% (comerţ electronic cu amănuntul).
În sistemul ePayment, volumul tranzacţiilor a fost de 46 milioane euro
IMPACTUL CRIZEI
Spre deosebire de 2007 când cele mai mari vânzări au fost înregistrate în ultimul trimestru, cea mai bună perioadă a anului 2008 a fost trimestrul al II-ea. Astfel, conform datelor RomCard, în perioada aprilie-iunie s-a înregistrat un volum total de 14 milioane euro, în timp ce în ultimul trimestru valoarea vânzărilor a fost de 13,4 milioane euro. "Vânzările în perioada Sărbătorilor de iarnă au crescut cu aproximativ 36% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2007, a declarat Marin Mitroi, Director General RomCard. Totuşi, în a doua jumătate a anului trecut ritmul de creştere a încetinit faţă de primele luni.
Citește pe Antena3.ro