Două căutări realizate prin intermediul motorului de căutare Google produc aceeaşi cantitate de dioxid de carbon ca şi un ceainic care fierbe, au stabilit cercetătorii americani de la Harvard.
Potrivit unui studiu citat de timesonline.co.uk, o căutare obişnuită pe motorul Google generează circa 7 grame de dioxid de carbon, în timp de un ceainic care fierbe produce 15 grame de dioxid de carbon. Emisiile de dioxid de carbon (CO2) sunt generate atât de electricitatea necesară unui computer pentru a funcţiona, cât şi de cea utilizată pentru a trimite cererea de informaţii serverelor din întreaga lume. Potrivit lui Alex Wissner-Gross, fizician al Universităţii Harvard, vizualizarea unui site generează 0,02 grame de CO2 în fiecare secundă, în timp ce site-urile care includ şi conţinuturi video emit 0,2 grame de CO2 pe secundă. Rapoartele companiei americane de cercetare Gartner arată că dispozitivele IT sunt responsabile de circa 2% din totalul de emisii de CO2 din lume, în timp ce urmele de carbon lăsate de acest sector le-au depăşit, în 2007, pe cele ale industriei aviaţiei.
Citește pe Antena3.ro