Cu degetul indreptat, cand acuzator, cand ca o scuza, catre lipsa de continut 3D, precum si spre preturile ridicate la primul val de televizoare 3D de pe piata, producatorii din domeniu inca asteapta depasirea pragului 'psihologic' la vanzarile pe segmentul de varf al acestui segment de business, blocat undeva la nivelul de 1% din totalul pietei de televizoare.
Iata ca un eveniment de pe piata operatorilor cablu-TV, prognozat si anuntat inca din toamna anului trecut, da un suflu nou pe piata televizoarelor 3D, dar si al continutul tridimensional, cu calcule bogate in euro pentru cel mai profitabil sezon: cumparaturile de sfarsit de an. De la jumatatea lunii septembrie, operatorul UPC a introdus in grila primul canal 3D, dupa o serie de 'teste' pe baza difuzarii turneului de tenis de la Rolland Garros in format tridimensional (prin Eurosport 3D, in perioada 22 mai – 5 iunie).
'Cu siguranta ca acest lucru va impulsiona piata de televizoare 3D tinand cont de faptul ca lipsa continutului 3D este principalul factor care frana dezvoltarea acestui segment de televizoare. In acest moment, problema lipsei de continut s-a rezolvat si suntem siguri ca si alte posturi de televiziune si alti operatori vor lansa canale speciale 3D', ne-a declarat Sorin Spinu, Senior Sales Manager, Home Entertainment LG Electronics Romania. 'In acest an ne asteptam la o crestere substantiala a acestei categorii mergand pana spre 10%', adauga cu optimism oficialul LG Romania.
Acelasi sentiment pozitiv il regasim si la japonezii de la Sony: 'Asteptam ca piata sa ajunga la 7.500-8.000 de televizoare 3D vandute pana la finalul anului, cu o valoare de peste 10 milioane de euro. Intr-un scenariu foarte optimist, piata ar putea ajunge pana la vanzari de 10.000 de unitati la sfarsitul anului, cu o valoare totala de 12-12,5 milioane de euro', a precizat pentru Jurnalul National Tomohiro Nakashima, Country Manager Sony. Ceva mai retinuti in declaratii au fost oficialii de la Panasonic, acestia indicand un posibil nivel de piata de pana la 6.000 unitati, dupa estimarile lui Gergely Kicsid, Marketing Manager al filialei locale a companiei nipone.
Evident, in ecuatie nu intra doar faptul ca un operator ofera un canal 3D cu filme, muzica, documentare in format tridimensional.
'Am observat o tendinta interesanta pe piata divertismentului 3D. Daca anul trecut, acestia (potentialii clienti – n.r.) ar fi achizitionat un televizor 3D la un pret de aproape 2.000 de euro, in ultimele luni pretul unui asemenea produs incepe de la aproximativ 3.000 de lei', arata reprezentantii Sony. In momentul de fata, cel mai ieftin model de pe piata al producatorului japonez costa 3.000 RON, iar cel mai scump 21.000 RON.
De asemenea, cei de la Panasonic indica o scadere a preturilor de pana la aproximativ 30%, preturile actuale ale modelelor 3D variaza intre: 2.800 lei si 14.500 RON. La coreenii de la LG, preturile variaza intre 3.000 de lei si 8.500 lei.