x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget Reclamaţiile clienţilor, pe site-urile furnizorilor de servicii internet

Reclamaţiile clienţilor, pe site-urile furnizorilor de servicii internet

de Alexandru Radescu    |    10 Mai 2011   •   16:34
Reclamaţiile clienţilor, pe site-urile furnizorilor de servicii internet

164693-catalin-marinescu-ancom-18a304f259.jpgPână la data de 20 ianuarie 2012, toţi furnizorii de servicii de acces la internet din România au obligaţia de a include în contractele încheiate cu utilizatorii finali un set de indicatori de calitate pentru serviciul de acces la internet, între care şi viteza nominală/maximă de transfer a datelor şi viteza minim garantată de transfer a datelor.

De asemenea, furnizorii sunt obligaţi de Autoritatea de Reglementare în Comunicaţii să publice trimestrial pe paginile lor de internet valorile parametrilor de mai sus şi, în plus, frecvenţa reclamaţiilor utilizatorului, frecvenţa reclamaţiilor referitoare la deranjamente şi frecvenţa reclamaţiilor privind corectitudinea facturării. Furnizorii vor menţine pe pagina de internet date complete şi exacte cu privire la aceşti indicatori, astfel încât utilizatorii finali să poată accesa şi valorile corespunzătoare ultimelor patru trimestre. 

ANCOM va realiza, administra şi pune la dispoziţia publicului, pe pagina de internet proprie, o aplicaţie interactivă care va permite utilizatorilor să măsoare indicatorii de calitate tehnici ai propriului furnizor. Arbitrul telecom de pe piaţa locală va realiza şi va publica trimestrial pe pagina proprie de internet (www.ancom.org.ro) statistici cu privire la aceşti indicatori de calitate, astfel încât utilizatorii să îşi formeze o opinie referitoare la calitatea serviciului oferit de furnizorii de servicii de acces la internet.

Aceste directive ale ANCOM apar şi în contextul în care din data de 25 mai intră în vigoare mai multe decizii ale Comisie Europene în ceea ce priveşte accesul la servicii de internet. Printre cele mai importante prevederi: interdicţia operatorilor de a bloca sau limita accesul la diverse servicii şi aplicaţii online (cazul VoIP), calitatea serviciilor de internet (vitezele promise în contract), posibilitatea de schimba operatorul în termen de o zi lucrătoare.

×