Românii investesc în medie 70 euro/an pentru produse de electro-IT, comparativ cu Grecia, unde consumul este de 160 euro/an. În Germania, consumul se ridică la peste 600 euro/an pe cap de locuitor iar în Franţa ajunge la 450 euro/an. Aceste cifre sunt interpretate în contextul în care piaţa locală electro-IT a crescut anul trecut cu 5% faţă de 2011 iar cea vest-europeană a înregistrat un avans de 0,2% dar şi în scenariul în care pe termen mediu şi lung se identifică oportunităţi semnificative de creştere, a apreciat azi Violeta Luca, CEO Flanco (foto).
Retailerul a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 137 milioane euro, în creştere cu 25% faţă de anul anterior. Pentru 2013, compania estimează o crestere a cifrei de afaceri până la 157 milioane de euro, respectiv cu 15%.
În continuare, “locomotiva” business-ului este reprezentată de segmentul televizoare (15-20%), urmând apoi computerele portabile şi electrocasnice (maşini de spălat, frigidere).