x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget În deciziile de cumpărături, românii se fosesc de smartphone pentru recenzii online şi comparare de produse

În deciziile de cumpărături, românii se fosesc de smartphone pentru recenzii online şi comparare de produse

de Alexandru Radescu    |    26 Aug 2013   •   14:50
În deciziile de cumpărături, românii se fosesc de smartphone pentru recenzii online şi comparare de produse

Cum smartphone-ul a fost decizia de shopping telecom pentru unul din patru români iar accesul la internet a depăşit pragul de 60% în mediul urban, repercusiunile la nivel socio-economic nu se lasă aşteptate. Astfel, şapte din zece români spun că internetul a devenit un instrument foarte util în decizia de a cumpăra un produs, iar 44% menţionează că reţelele sociale au devenit o sursă importantă de informaţii pentru a face cele mai bune alegeri de produse, potrivit unui studiu realizat de GfK România pe un eşantion de public din mediul urban.

De asemenea, dacă în momentul de faţă smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara preţuri (44% dintre deţinătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele 6 luni), pentru a căuta informaţii şi recenzii (42%) şi pentru a localiza magazine (42%), şi alte tipuri de comportamente încep să apară: verificarea disponibilităţii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).

Dacă până nu de mult magazinele şi mediile tradiţionale de comunicare erau principalele surse de informare în vederea luării deciziei de cumpărare, în prezent Internetul este utilizat pe scară largă.

“Accesarea site-urilor de comparare a preţurilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor şi a recenziilor altor cumpărători, schimbul de informaţii din reţelele sociale, toate acestea sunt activităţi desfăşurate din ce în ce mai mult în vederea luării celei mai bune decizii de cumpărare, care să aducă cea mai mare valoare cumpărătorului. Astfel, accesul la surse multiple de informare ne transformă pe toţi în cumpărători mult mai implicaţi şi mai exigenţi, mai dificil de mulţumit decât înainte”, sevidenţiază Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.

 

 

×