Estimat de unii analişti de piaţă la o valoare de aproximativ 50 miliarde de dolari, în 2015, business-ul global „desenat” de tablet PC-uri continuă să atragă marii jucători din lumea electronicelor de consum. Iată că şi Sony şi-a făcut curaj şi a dezvăluit ieri primele sale modele de tablete, ambele bazate pe sistemul de operare Android, dezvoltat de Google, versiunea 3.0 (Honeycomb), proiectată pentru acest tip de echipamente. Din prezentarea de ieri reiese că modelul S1 are un ecran de 9,4 inci (ceva mai mic decât la iPad, respectiv 9,7 inci), rezoluţie 1.024 x 480. În orice caz, gadgetul este mai subţire în partea inferioară, lucru explicat de producătorii japonezi prin aceea că asigură o mai bună prindere atunci când este ţinut în mână.
Modelul vine cu conectivitate 3G/4G, Wi-Fi, dar vine şi cu port infraroşu pentru a putea „comunica” şi cu alte echipamente electronice din apropiere. Cu modelul S2, Sony face un pas ambiţios, o testare a pieţei: are două ecrane („dual-screen”), ambele display-uri beneficiind de o diagonală de 5,5 inci (13 cm), gadgetul putând fi pliat. Poate fi considerat inovator pe segmentul tablet PC-urilor, dar în zona notebook am văzut anul trecut modele dual-screen de la Toshiba (Libretto 100W) şi Acer (Iconia). Cu acest design, e clar că Sony vizează zona de gaming: pe ecranul superior poatre fi urmărit jocul, iar de pe cel inferior se asigură controlul acţiunii, prin tastatura tactilă. De altfel, modelul are certificare PlayStation, programul prin care firma japoneză extinde platforma consolei de gaming şi pe alte gadget-uri. În acest sens, noile tablete sunt echipate cu platforma Tegra 2 de la Nvidia: procesor dual-core, o arhitectură a procesorului grafic gândită pentru consum redus de energie, redare FullHD (1080p) pe un televizor.
Vicepreşedintele Kunimasa Suzuki declara la începutul anului că grupul ţinteşte locul doi pe piaţa tabletelor într-un an, o piaţă dominată total de modelele Apple (iPad şi iPad2). Programate să apară pe piaţă în toamnă, despre modelele S1 şi S2 încă nu se cunosc detaliile legate de preţ.
Chiar dacă Sony îşi începe aventura pe acest tărâm cu două modele bazete pe Android, se zvoneşte că până la sfârşitul anului am putea vedea şi un model cu platformă Windows.
Miza multor producători, din zona IT, pe colaborarea cu SO Android pentru tablete nu îi „orbeşte” însă în ceea ce priveşte dominaţia iPad pentru încă o vreme.
Într-un interviu pentru Wall Street Journal, publicat pe 25 aprilie, preşedintele Dell, Michael Dell, arată că Android nu va depăşi iPad „nici mâine, nici poimâine”, dar am putea fi martorii unei răsturnări de clasament spre sfârşitul anului viitor.
Business global
În mai puţin de un an, tablet PC-urile au devenit gadgetul numărul 1, unii preşedinţi de companii plătind cu funcţia neîncrederea în succesul acestor electronice de consum. Recent, firma de cercetare de piaţă Gartner estima o piaţă globală de 70 milioane de tablete la sfârşitul acestui an. Pe de altă parte, analiştii de la Strategy Analitics prevăd, pentru tablet PC-uri, un business global de 49 miliarde de dolari pentru anul 2015. An în care peisajul va fi în continuare dominat de modele iPad (Apple), iar tablet PC-urile vor fi pe locul al III-lea în sectorul electronicelor, după televizoare şi computere personale. Potrivit raportului Strategy Analitics, prezentat săptămâna trecută, se estimează că în 2015 se vor vinde la nivel mondial aproximativ 150 milioane de unităţi. Totalul este totuşi cu mult inferior celui pronosticat de Gartner, respectiv 294 milioane de unităţi.