x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Tech Gadget TELECOMUNICAŢII - Drepturile consumatorilor

TELECOMUNICAŢII - Drepturile consumatorilor

de Alexandru Radescu    |    14 Noi 2008   •   00:00
TELECOMUNICAŢII - Drepturile consumatorilor

De anul viitor, utilizatorii serviciilor de comunicaţii electronice ar trebui să beneficieze de un site cu toate ofertele furnizorilor de pe piaţă. De asemenea, personalul de vânzări al furnizorilor va trebui să ofere clienţilor informaţii detaliate despre oferte.



Conform unui proiect al Autorităţii Naţionale pentru Comunicaţii, aplicaţia va conţine date referitoare la ofertele de telefonie mobilă, telefonie fixă şi acces la internet în bandă largă şi va returna un clasament al celor mai avantajoase planuri tarifare din punctul de vedere al preţului, care corespund opţiunilor de consum introduse de utilizator (trafic lunar, număr de SMS-uri etc.). Datele privind ofertele furnizorilor vor fi introduse de către aceştia în sistem, vor fi verificate şi validate de ANC şi vor fi actualizate permanent. "Din cauza complexităţii pachetelor şi schemelor de tarife, mulţi utilizatori din România nu pot aprecia corect cât plătesc pentru serviciile de telefonie", a declarat preşedintele ANC, Liviu Nistoran.

Operatori mai... comunicativi
Lansarea site-ului face parte dintr-un proiectul de decizie al ANC privind obligaţiile de informare a utilizatorilor finali de către furnizorii de servicii de comunicaţii. Acelaşi proiect prevede ca furnizorii de telefonie să aibă obligaţia de a pune la dispoziţia utilizatorilor şi de a le înmâna la semnarea contractului o Procedură de soluţionare a reclamaţiilor. De asemenea, personalul de vânzări al furnizorilor va trebui să ofere utilizatorilor, înainte de semnarea contractului sau de cumpărarea ori reîncărcarea cartelei, informaţii importante: suma minimă pe care o vor plăti pentru toată durata contractului, ce tarife se aplică şi în ce condiţii, precum şi durata minimă a contractului (condiţiile de reziliere şi taxele pe care utilizatorul trebuie să le plătească dacă renunţă la contract înainte de termen). Un alt aspect important precizează că furnizorii vor avea obligaţia de a-şi anunţa abonaţii cu 15 zile înainte de momentul în care aceştia pot rezilia contractul, atât prin intermediul facturii, cât şi printr-un mesaj SMS, informându-i când şi în ce condiţii au dreptul de a renunţa la contract, precum şi dacă acesta se prelungeşte automat şi pentru ce perioadă.

×
Subiecte în articol: IT