Nokia şi-a majorat cota de piaţă în primele trei luni ale acestui an, înregistrînd o creştere cu 24% a vînzărilor, estimate la 112,8 milioane de aparate. În acest timp, Motorola şi Sony Ericsson se confruntă cu dificultăţi, potrivit analiştilor citaţi de Reuters.
Nokia şi-a majorat cota de piaţă în primele trei luni ale acestui an, înregistrînd o creştere cu 24% a vînzărilor, estimate la 112,8 milioane de aparate. În acest timp, Motorola şi Sony Ericsson se confruntă cu dificultăţi, potrivit analiştilor citaţi de Reuters. În primul trimestru, volumul total al pieţei a crescut cu circa 10% comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2007, dar a scăzut cu 15% în comparaţie cu trimestrul precedent. În acest context, avansul vînzărilor Nokia, alimentat de cererile de pe pieţele emergente, va determina o majorare cu 46% a profitului pe acţiune al companiei. Anul trecut, 63% din telefoanele comercializate la nivel mondial au fost vîndute pe pieţele emergente, potrivit firmei de cercetare a pieţei Strategy Analytics.
CONCURENŢI. Clasamentul producătorilor de telefoane mobile în ultimul trimestru al anului trecut plasa Nokia în poziţia de lider cu 40% cotă de piaţă, urmată de Samsung cu 13,9%, Motorola cu 12,2%, Sony Ericsson cu 9,2% şi LG Electronics cu 7,1%, potrivit datelor IDC. Analiştii estimează că Motorola, aflată într-un proces de restructurare, va pierde în continuare din cota sa de piaţă, probleme în acest sens avînd şi Sony Ericsson, care a anunţat că profitul din primul trimestru a fost afectat de scăderea cererii pe piaţa europeană.
Citește pe Antena3.ro