Din 2011, solida şi eficienta informatizare instituţională din România s-a îmbogăţit cu portalul IMMOSS: “primul birou unic pentru IMM în România”, immoss.ro. Valoarea totală eligibilă a proiectului a fost de 5.175.756 lei, din care 15% a fost contribuţia beneficiarului, restul fiind finanţare nerambursabilă (Fondul Social European).
Azi însă, Ministerul pentru Societatea Informaţională ne anunţă victorios...încheierea licitaţiei pentru implementarea “Portalului IMM-urilor din România” ! Licitaţia a fost câştigată de asocierea formată din Ascenta IT Services SRL- parte a companiei norvegiene Computas AS - Power Net Consulting şi Evolva Trend Consultant, valoarea contractată fiind de 3.379.611,92 lei fără TVA.
Consultantul va asigura expertiza tehnică şi managementul de proiect necesar implementării cu succes a proiectului “Portalul IMM-urilor din România – Dezvoltarea interoperabilităţii bazelor de date destinate IMM-urilor”. Din datele de la MCSI reiese că obiectivul final al proiectului este: “realizarea unui sistem care să pună la dispoziţia mediului de afaceri o infrastructură care să permită interoperabilitatea între membrii participanţi, precum şi accesul securizat la această infrastructură. Printre activităţile specifice se numără: planificarea, analiza şi dezvoltarea soluţiei tehnice a portalului, livrarea componentelor hardware necesare sistemului, testarea funcţională şi integrată a sistemului, popularea cu date a bazelor de date ale sistemului, servicii de dezvoltare de conţinut electronic, instruirea utilizatorilor, suport Go-Live, precum şi monitorizarea, controlul, informarea şi publicitatea proiectului.”
Consultantul va realiza toate activităţile proiectului, mai puţin auditul proiectului care va fi externalizat către altă firmă, estimarea de finalizare fiind toamna lui 2013.
De asemenea, din datele proiectului reiese că pentru utilizatorii sistemului se vor pune la dispoziţie un număr de 30 de aplicaţii prin care utilizatorii sistemului pot interacţiona cu instituţiile publice.
Platforma va oferi şi posibilitatea de a efectua formalităţi administrative şi de a interacţiona cu administraţia publică. Fiecare utilizator va avea o identitate unică faţă de toate serviciile, datorită autentificării securizate.