Samsung a vândut anul trecut în România 120.000 de televizoare LCD, în creştere cu 60% faţă de anul anterior, pe o piaţă care s-a majorat cu peste 81%.
"Creşterea a intervenit după ce consumatorii s-au orientat de la clasicele televizoare cu tub catodic (CRT TV) către cele cu ecran plat. De asemenea, consumatorul din mediu urban este obişnuit să aibă un produs TV şi în o altă cameră decât în living", a declarat managerul de produs pe segmentul televizoarelor al reprezentanţei locale a companiei sud-coreene, Mădălina Cotoanţă.Anul trecut, piaţa locală a LCD TV a atins circa 420.000 de unităţi, de la un nivel de 232.000 de LCD TV vândute în 2007. În prima lună a anului, piaţa a continuat să crească faţă de acelaşi interval al anului trecut, ajungând la 30.000 de unităţi vândute, de la 24.000.
"Vânzările Samsung România din prima lună a anului s-au ridicat la circa 10.000 de LCD TV, iar cota noastră de piaţă la finalul lunii februarie, când vânzările au staţionat, a fost de 28,5%. Deja am vândut mai mult de 10 LED TV, iar pentru intervalul mai-iunie avem ca obiectiv vânzarea a cel puţin 500 de unităţi", a adăugat Cotoanţă, care a precizat că datele citate sunt furnizate de compania de analiză şi cercetare GfK.
La jumătatea lunii aprilie, Samsung a lansat în România o serie de televizoare construite pe tehnologia LED, care au performanţe mai ridicate decât cele cu tehnologie LCD, însă şi preţuri mai mari, începând de la 5.999 lei, în funcţie de diagonală.
Segmentul LCD TV generează cea mai mare parte a veniturilor Samsung România, respectiv circa 50%. Printre principalii concurenţi ai Samsung pe piaţa LCD TV se numără LG, Panasonic şi Sony.