Vanzarile globale de telefoane mobile au scazut cu 2,3% in trimestrul al doilea, respectiv 419 milioane de unitati. Conform Gartner, vanzarile de smartphone au reprezentat 36.7% din vanzarile totale si au crescut cu 42.7% in al doilea trimestru al anului 2012.
"Mediul economic dificil si amanarea upgrade-urilor de catre utilizatori pentru a profita de lansarile de echipamente si promotiile disponibile in cursul acestui an au redus cererea de pe piata. Cererea de telefoane a continuat sa scada, slabind in mod semnificativ piata globala de telefonie mobila", a declarat Anshul Gupta, analist principal la Gartner.
Samsung a vandut 90,43 milioane de telefoane mobile in trimestrul al doilea, cu o cota de piata de 21,6%, fata de 20,7% in primele trei luni ale anului, respectiv 16,3% in perioada corespunzatoare din 2011, potrivit raportului Gartner.
Cota de piata a Nokia a urcat la 19,9%, de la 19,8% in primele trei luni, respectiv 22,8% in aprilie-iunie 2011. Grupul finlandez mizeaza pe gama de smartphone-uri Lumia, cu sistem de operare Microsoft Windows Phone, pentru a reveni in lupta cu Samsung si Apple pe segmentul premium al pietei.
Cota de piata a Apple, care vinde un singur model de telefon, iPhone (in mai multe versiuni) a crescut la 6,9% in trimestrul al doilea, de la 4,6% in perioada corespunzatoare a anului trecut. Totusi, cererea pentru iPhone a scazut fata de primele trei luni ale anului, clientii asteptand lansarea iPhone 5, cel de-al saselea model al familiei de smartphone-uri, disponibil cel mai probabil din aceasta toamna.
Telefoanele cu sistem de operare Google Android reprezinta 64% din totalul vanzarilor de smartphone-uri, fata de 43% acum un an, in timp ce Apple si-a extins plaja de la 18,2% la 18,8%.
Prezenta Microsoft pe piata smartphone-urilor s-a dublat fata de trimestrul al doilea din 2011, insa Windows Phone ramane in continuare in umbra Android si iOS, cu o cota de piata de numai 2,7%.