Că piaţa tabletelor nu este doar una marilor brand-uri, am remarcat inclusiv în România. Aici, câteva companii româneşti au reuşit să acapereze peste 50% din piaţă, cu modele la preţuri cuprinse, în general, între 400 şi 1000 de lei. Desigur, întreaga producţie se află în China, la celebre “fabrici-oraşe”. Dar cum ar fi o piaţă invadată de o mulţime de tablete la preţuri de 200 lei sau mai puţin?! Evident, tot produse în China.
Schimbând în valuta dolar, cam aşa îi “terorizează” în această perioadă o serie de producători chinezi pe americanii prezenţi la marea expoziţiei de electronice din Las Vegas, Consumer Electronics Show. Vizitatorii de la CES, dar şi concurenţii, sunt provocaţi de bannere pe care scrie cu litere de-o şchioapă, în engleză, “Ce poţi să faci cu 60 de dolari?” Răspunsul, din partea producătorilor chinezi din domeniu, e scurt şi la obiect: “Poţi cumpăra de la noi două tablete!”, informează cellular-news.com.
Fără să fie dotări de top, ci modele cu display de 7 inci, SO Android 4.1 sau 4.2, procesor single-core şi 1 GB RAM, doar conectivitate WiFi şi carcasă din plastic. Dotări minime am spune, dar ideea că tableta a ajuns un gadget pentru “orice buzunar”.