YouTube face primii paşi în domeniul afacerilor de închiriere de filme online, prin lansarea, pe 22 ianuarie, a unui serviciu dedicat.
Youtube va pune la dispoziţie iniţial, pentru închiriere, doar cinci filme, care au participat la ediţiile 2009 şi 2010 ale festivalului Sundance. În primă fază, acest serviciu va fi disponibil doar în Statele Unite.
Această iniţiativă a YouTube, care este proprietatea Google, reprezintă un pas major pentru site-ul care a început să caute modalităţi de a obţine venituri.
Furnizorii de conţinut vor fi capabili să stabilească preţul pentru închirierea creaţiilor lor, YouTube urmând să primească o parte din venituri, potrivit BBC News.
Majoritatea filmelor de la festivalul Sundance pot fi închiriate în schimbul unei taxe de 3,99 dolari pentru fiecare utilizator, care se poate uita la produsul ales în decurs de 48 de ore.
În august 2009, compania de cercetare de piaţă Comscore a raportat că peste 10 miliarde de videoclipuri au fost vizualizate în cadrul YouTube.
Citește pe Antena3.ro