„Această locomotivă este modernizată, deoarece se păstrează o secțiune a șasiului metalic. Sistemul complet de tracțiune este fabricat tot la Craiova, iar testele efectuate la sfârșitul lunii august au arătat compatibilitatea cu infrastructura CFR”, a explicat Sebastian Ghiță.
În același timp, specialiștii atrag atenția că, deși există astfel de inițiative, România încă nu dispune de o strategie coerentă și de o infrastructură adecvată pentru modernizarea transportului feroviar.
„Eu cred că România i-a lipsit și încă îi lipsește o strategie coerentă din perspectiva înlocuirii materialului rulant vechi cu unul competitiv, cu tehnologie, vagoane moderne, dar şi infrastructură.
E vorba de o compatibilitate între materialul rulant și calea de rulare. Sunt și teste pentru materialul rulant nou, așa numita compatibilitate cu rețeaua, pentru că este evident că e nevoie de această compatibilitate, astfel încât lucrurile să fie în regulă și să putem dezvolta în condiții de siguranță viteze comerciale, atât la trenurile de marfă, cât și la trenurile de călători”, a precizat Marian Mihail Călin, director general al Astra Vagoane Călători SA, în cadrul aceleiași conferințe.