
Bugete sub presiune și prețuri fluctuante
Unul dintre principalele subiecte abordate este impactul crizei bugetare și al instabilității prețurilor materialelor de construcții asupra finanțării autostrăzilor și drumurilor de mare viteză. În paralel, specialiștii discută despre evoluția proiectelor strategice și măsurile necesare pentru reducerea numărului de accidente rutiere, având în vedere că România rămâne în topul țărilor europene cu cele mai multe decese pe șosele.
2025 – un an al recordurilor în infrastructura rutieră?
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, estimează că anul 2025 ar putea marca un nou record în ceea ce privește extinderea rețelei de autostrăzi și drumuri expres.
„În 2024 au fost deschiși circulației aproximativ 200 km de autostradă. Dacă toate condițiile sunt favorabile, putem ajunge la 300 km în 2025, dar un minim de 200 km este realist. Un an normal ar însemna în jur de 250 km de drumuri noi, ceea ce ar reprezenta oricum un record”, a declarat Grindeanu în cadrul conferinței organizate de Antena 3 CNN.
Conexiuni esențiale: Craiova – Constanța, exclusiv pe autostradă
Pentru șoferi, întrebarea esențială rămâne: vom putea circula neîntrerupt pe coridoarele strategice? Ministrul Transporturilor anunță că, în prima jumătate a anului 2025, va fi posibilă circulația doar pe autostradă între Craiova și Constanța.
„Se va finaliza tronsonul de 10 km de la Albota la A1, precum și cei 17 km rămași pe lotul 3 al A0 Sud, în luna mai. Astfel, vom avea o conexiune completă între Craiova și Constanța, exclusiv pe autostradă”, a precizat Grindeanu.
