Într-o atmosferă de puternică angajare patriotică, generată de tezele, ideile şi orientările cuprinse în magistralele cuvântări rostite de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recentele plenare ale CC al PCR şi Consiliul Naţional al Oamenilor Muncii, în proiectul Programului-Directivă şi Tezele pentru Congresul al XIV-lea, sărbătorim Ziua Marinei Republicii Socialiste România.
La această tradiţională sărbătoare, marinarii patriei, asemenea întregii naţiuni, dau expresie totalei şi entuziatei lor adeziuni la Hotărârea Plenarei CC al PCR cu privire la propunerea de realegere a tovarăşului Nicoale Ceauşescu, la cel de-al XIV-lea Congres, în funcţia supremă de secretar general al partidului, vie recunoaştere a uriaşelor sale merite în elaborarea şi înfăptuirea politicii interne şi externe a partidului şi statului, garanţia sigură pentru împlinirea măreţelor obiective ale ridicării ţării pe noi trepte de progres şi civilizaţie.
Continuatoarea demnă a unor glorioase tradiţii de muncă şi luptă ale poporului român, marina română a cunoscut în anii socialismului, mai cu seamă în epoca inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, o impetuoasă dezvoltare.
Transpunerea în viaţă a programului naţional de construcţii navale, elaborat la indicaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a fundamentat şi stimulat puternic activitatea din acest domeniu, asigurând mai buna organizare a producţiei şi a muncii, îmbunătăţirea concepţiei constructive, modernizarea şi diversificarea tipurilor de nave, mărirea permanentă a tonajului acestora.
Drumurile noi ale navelor noastre, simbolic inaugurate de motonava "Bucureşti", prima navă din ţara noastră care a făcut înconjurul lumii, ating astăzi 1.200 de porturi din peste 150 de ţări de pe toate merdianele globului, faţă de circa 200 de porturi în 1965.
În cei 24 de ani care au trecut de la Congresul al IX-lea, marina românească a cunoscut o dezvoltare impetuoasă. Dacă în 1965 flota comercială dispunea de 32 de nave cu un tonaj total de 143.000 tdw, astăzi poartă tricolorul la catarg pe mările şi oceanele lumii peste 270 de mineraliere, petroliere şi cargouri însumând un tonaj de aproape 5 milioane tdw. Producţia şantierelor navale moderne, dispuse de-a lungul Dunării şi al litoralului Mării Negre a crescut în această perioadă de peste 27 de ori.
Nouă dovadă a atenţiei pe care tovarăşul Nicoale Ceauşescu o acordă dezvoltării marinei române moderne, recenta vizită a secretarului general al partidului, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la Întreprinderea de Construcţii Navale, în portul Constanţa, se constituie, prin dialogul de lucru purtat, prin sarcinile şi orientările formulate cu acest prilej, într-un minunat program de muncă şi viaţă pentru navigatorii, muncitorii, tehnicienii şi inginerii, pentru toţi lucrătorii portuari din ţara noastră.
Aflaţi în posturile de onoare ale datoriei la fruntariile pe apă ale ţării, la Dunăre sau la Marea Neagră, marinarii militari, puternic mobilizaţi de documentele recentei Plenare a CC al PCR, prezintă, de ziua lor, patriei, partidului, comandantului nostru suprem un bogat raport ostăşesc.
Mărturie stau în acest sens calificativele maxime obţinute în complexe exerciţii tactice executate la aspra şcoală a mării, la lansările de rachete, tragerile de artilerie sau misiunile de dragaj, tot mai multele unităţi şi subunităţi care-şi onorează cartea de vizită prin cucerirea prestigiosului titlu de frunte.
Fapte de muncă, fapte de viaţă, împliniri cu care oamenii mării, aflaţi permanent în posturile datoriei, întâmpină cea de-a 45-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, cel de-al XIV-lea Congres al partidului, un atestat al bărbăţiei şi devotamentului, al hotărârii lor de a fi scut de neclintit cuceririlor revoluţionare, libertăţii, suveranităţii şi independenţei scumpei noastre patrii, Republica Socialistă România.
Căpitan de rangul 3 Ioan Ciubuca
"Informaţia Bucureştiului", nr. 11125/1989