x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Scînteia Special Două semnale: absenţele şi notele slabe

Două semnale: absenţele şi notele slabe

05 Iun 2009   •   00:00

Recent am efectuat un raid în câteva şcoli din judeţul nostru având ca obiective: disciplina (prezenţa la cursuri) şi situaţia la învăţătură (reflectată de notele obţinute). Practic, am consemnat numărul absenţilor şi notele acordate într-o zi (până la ora investigaţiei noastre).



- Şcoala cu clasele I-X din Cerăt. De la prof. Marian Marinescu, directorul şcolii, aflăm: "Din punct de vedere al mediocrităţii, la noi este mai mare procentul decât media pe judeţ. Ca frecvenţă, înregistrăm şi 20-30-40 de absenţi într-o zi, dar nu este vorba despre aceiaşi elevi".

Suntem informaţi că există cazuri de elevi care de la 1 martie n-au mai dat pe la şcoală. Întrucât note nu se acordaseră, consemnăm situaţia prezenţei şi iată cum arată o zi "obişnuită": 9 absenţi la clasa a II-a A; 3 la clasa a III-a A; 10 la clasa a IV-a A; 12 la clasa I A. Suntem sfătuiţi să nu mergem şi la alt local de şcoală din comună, pentru că putem avea o surpriză şi mai neplăcută. Comentariile sunt de prisos.

- Şcoala nr. 2 Bârca. Directorul coordonator Ştefan Măceşeanu ne asigură că, faţă de trimestrul I, situaţia la frecvenţă şi învăţătură a înregistrat un salt calitativ. Ce constatăm noi: 1 absent la clasa a VIII-a A; 1 absent şi 8 pionieri fără cravată la clasa a VII-a A; 4 absenţi şi două note de 10 la clasa a II-a A; 3 absenţi, două note de 4 şi un 8 şi trei pionieri fără cravată la clasa a VI-a; un absent, două note de 10, un 8 şi un 9 şi trei pionieri fără cravată la clasa a IV-a; trei absenţi, trei note de 4 şi un 6 la clasa a VIII-a B. Reamintim că este vorba despre oglinda unei singure zile, poate nesemnificativă pentru activitatea acestei şcoli, dar cadrele didactice şi organizaţia de pioneri se pot regăsi uşor ca factori de determinare a acestei situaţii.

- Şcoala cu clasele I-X, Goicea. Găsim o atmosferă de lucru încă de la intrarea în instituţie. Sub suprave­gherea cadrelor didactice, elevii se ocupă de înfrumuseţarea "spaţiului verde", de finalizarea unor lucrări în ferma şcolară. Conform proverbului "Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă", şi aici mâna bunului gospodar se vede de la... poartă. "Nu avem probleme deosebite - ne spune directorul Viorel Marcu. Realizările noastre sunt rodul activităţii permanente a colectivului de cadre didactice, în strânsă colaborare cu organizaţiile de pionieri şi UTC."

Vorbele sunt confirmate de faptele zilei: la clasa I, nici un absent, două note de 10, două de 9, două de 8 şi un 4; la clasa a II-a, nici un absent, note de la 7 în sus; la clasa a III-a, fără absenţi, două note de 10, un 9; două de 8, un 5, un 6 şi un 7; la clasa a IV-a, trei note de 10, un 6, un 7 şi un 9. Mai vizităm încă trei clase şi constatăm că efectivele de elevi sunt prezente integral, iar notele obţinute depăşesc toate "nivelul" 6.

- Şcoala cu clasele I-X, Bistreţ. Ajungem aici la sfârşitul programului, aşa că ne folosim de "memoria" catalogului. Directorul coordonator Florea Hăină, care ne vorbeşte mai întâi despre intenţia înfiinţării unei ferme şcolare avicole, remarcă apoi absenţa cazurilor de indisciplină. Nu poate trece cu vederea însă... absenţii din ziua respectivă: 3 la clasa a VIII-a, 1 la clasa a V-a, 1 la clasa a VI-a, doi la clasa a IX-a; şase la clasa a X-a (care se află în practică agricolă la ferma legumicolă a CAP). S-au acordat foarte multe note (se cunoaşte că se apropie finalul trimestrului), majoritatea acestora situându-se între 7 şi 10.

Raidul nostru demonstrează că nivelul calitativ al situaţiilor existente într-o şcoală sau alta dintre cele menţionate, cu determinări specifice localităţii din care fac parte, este rezultatul implicării active (sau mai puţin) a factorilor de răspundere atât din instituţiile de învăţământ, cât a celor de conducere locală. Concluziile trebuie trase de cei în drept, care poartă şi răspunderea luării unor măsuri operative pentru îmbunătăţirea acti­vităţii, acolo unde este cazul.
Emil Calotă - Înainte (jud. Dolj), nr. 13 685/1989

×
Subiecte în articol: special două clasa note