x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Scînteia Special Sugestii, sesizări, reclamaţii: Angajaţii hotelurilor bucureştene, "modele" de aroganţă

Sugestii, sesizări, reclamaţii: Angajaţii hotelurilor bucureştene, "modele" de aroganţă

03 Mar 2009   •   00:00

Pe scara A a blocului 102 situat în Stra­da Zboina Neagră nr. 3, Sectorul 6, din Capitală, locuiesc 52 de familii. Ca peste tot, şi aici sunt locatari în vârstă, femei gavide, copii etc., care de un timp sunt obligaţi să urce şi să coboare cele opt etaje pe scări, pentru că liftul nu funcţionează.



"Întreprinderea Ascensorul", în a cărei sarcină cade asigurarea bunei funcţionări a ascensoarelor - ne scrie ing. Sachs Carol, locatar al acestui bloc -, a găsit de cuviinţă să oprească ambele ascensoare de la scara noastră, invocând argumentul că ele urmează să fie puse în revizie gene­rală. Unul a fost oprit de trei luni, iar al doilea de o lună, fără ca până în ziua de azi să fi început lucrările de revizie măcar la unul dintre ele. S-a intervenit în repetate rânduri la conducerea tehnică a întreprinderii, dar fără nici un rezultat. Ne întrebăm: care este argumentul opririi simultane a ambelor ascensoare, când se putea face revizia lor succesivă, aceasta cu atât mai mult cu cât, în momentul opririi lor, ambele se aflau în stare de funcţionare?"


Treburi deosebite l-au adus pe pro­fesorul Grigori Dumitru din Piatra Neamţ, în prezent pensionar, prin Bucureşti. "Cum nu aveam un­de să stăm o zi, două, afirmă el
într-o scrisoare adresată redacţiei, am so­li­citat cazare la mai multe ho­te­luri. Dar în loc de cameră, peste tot ni s-au dat răspunsuri răstite şi de sus, recepţionerii dovedind o atitudine arogantă, lipsită de cele mai elementare cerinţe ale bunului-simţ, dovadă că nu sunt educaţi şi controlaţi de felul cum îşi fac datoria.
Afirmaţiile erau susţinute de ar­gu­mente concrete, ceea ce ne-a de­ter­minat să trimitem scrisoarea spre so­luţionare conducerii Întreprin­de­rii de turism, hoteluri şi restaurante din Bucureşti. În răspunsul sosit se precizează că pentru aspectele semnalate la hotelurile "Cişmigiu", "P­a­las", "Dunărea" şi "Astoria" s-a orga­ni­­zat o şedinţă de lucru cu administratorii de hoteluri şi recepţionerii din tura a doua, care au fost de serviciu în ziua respectivă, împreună cu directorii comerciali, şefii birourilor comerciale şi lucrătorii care răspund de activitatea hotelieră din Centrala de hoteluri şi restaurante, precum şi cu lucrătorii serviciului prestaţii din cadrul ITHR Bucureşti. În cadrul şe­din­ţei au fost prelucrate aspectele sem­nalate şi s-au stabilit măsurile ce se impun.
În legătură cu acest prim aspect, socotim că ar fi fost necesar ca în răs­puns să fie menţionate "măsurile ce s-au impus", fie şi pentru a fi de în­vă­ţătură celor care confundă mun­ca de recepţioner cu cea de proprie­tar de hotel. Simpla discutare a fap­te­lor semnalate nu este suficientă, nu dă garanţia înlăturării comportamentului arogant, necivilizat, lipsit de soli­citudine al re­cep­ţionerilor res­pec­tivi şi al altora care procedează la fel.
În continuare, în răspuns se afirmă că propunera referitoare la construcţia unui hotel în zona Gării de Nord este cuprinsă în programul de perspectivă, întocmindu-se un proiect pentru un amplasament pe actualul loc al hotelului şi restaurantului "Griviţa".
Neculai ROŞCA - Scînteia, nr. 14480 din 1989

×
Subiecte în articol: special