Reabilitarea și modernizarea unei porțiuni de 11 kilometri din Drumul Național 5 va fi supervizată, pe bani grei, de firma unui fost șef al Regiei de Drumuri și Poduri București. 153.000 de euro va încasa, pentru supervizarea acestor lucrări, compania Septembrie Consulting SRL, deinută de Mihai Nica, numit la conducerea DRDP București de Radu Berceanu și concediat de același ministru, pentru prasta gestionare a operațiunilor de deszăpezire. În perioada în care Mihai Nica a lucrat, oficial, la Transporturi, firma sa a fost condusă și administrată de către soție, Liliana Niculina Radu. Din 2009 și până în prezent, compania lui Nica a derulat contracte de consultanță cu CNADNR, Administrația Străzilor București și Primăria din Ploiești.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vrea să fie sigură că reablitarea Drumului Național 5, pe porțiunea care leagă localitățile Jilava de Adunații Copăceni, va fi executată în parametrii ideali. Din acest motiv, începând cu luna octombrie a anului trecut. CNAIR a căutat să contracteze servcii de supervizare a acestor lucrări, publicând pe SEAP, la rubrica consactată atribuirii prin cereri de ofertă prin procedură simplificată, un anunț de participare. De atunci, au trcut mai bine de trei luni și jumătate și, în data de 15 februarie 2018, contractul a fost atribuit unuia dintre cei do competitor care a depus oferte la sediul CNAIR.
Câștigătorul procedurii se numește SC Septembrie Consulting SRL, cu sediul în București, care a cerut un preț de 569.750 de lei fără TVA, adică de aproape 700.000 de lei cu TVA inclusă, bani ce vizează prestarea unor servicii de consultanță pentru un an și o lună.
Firma SC Septembrie Consulting SRL a fost fondantă, în octombrie 2005, de c1tre Liliana Radi Niculina, soția viitorului director al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București, Mihai Nica. În octombrie 2006, însuși Mihai Nica primește 33,33 la sută din acțiuni în cadrul societății, iar, din luna noiembrie a aceluiași an, revine și administrator al companiei.
La începutul anului 2008, Mihai Nica se retrage din calitatea de asociat și de administrator al SC Septembrie Consulting SRL, cessionându-și acțiunile unui anume Alexandru Dan Gradin. Ieșirea din firmă are loc în momentul în care ministrul de atunci al Transporturilor îl numește pe Nica la conducerea Direcției Regionale de Drumuri și Poduri București. Mandatul lui Mihai Nica la conducerea acestei instituții nu a fost, însă, un prea lung, deoarece, la sfârșitul aceluiași an, Radu Berceanu l-a demis din funcție, la pachet cu alți directori din CNADNR, pentru proasta gestionare a operațiunilor de deszăpezire. Se pare, însă, că, în scurtul său mandat, a reușit să devină nașul de cununie al directoarei, din acel moment, de la Achiziții din DRDP București, Monica Cătălina Conciu Tușer.
Plecat din Ministerul Transporturilor, Mihai Nica revine în firma SC Septembrie Consulting SRL, preluând jumătate din capitalul social al companiei.
Contractul Funcția de la DRDP l-a calificat, iată, Nica să supervizeze, contra-cost, lucrările pe care Compania Națională de Drumuri le finanțează. Așa se face că, pentru DN 5, CNAIR a contractat de la SC Septembrie Consulting SRL servicii de supervizare “de înaltă calificare, atât în timpul perioadei de execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de notificare a defeciunilor”, în vederea “urmăririi corectei utilizeări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că antreprenorul execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul lucrărilor”.
Sectorl de drum pe care SC Septembrie Consulting SRL trebuie să-l supervizeze începe de la intrarea în localitatea Jilava și se termină la oeșirea de pe podul aflat peste râul Argeș, la intrarea în localitatea Adunații Copăceni. Este vorba despre 11,65 kilometri, din care 6,73 kilometri se află pe raza localităților Jilava și 1 Decembrie.
Firma fostului director al DRDP București trebuie să “dovedească vigilență îin protejarea intereselor CNAIR. Va asigura controlul calității și cantității lucrărilor, va complete și promova fișele de prezență ale personalului, evidenșă pe care o va ține timp de șapte ani după finalizarea contractului”, se arată în caietul de sarcini.
De altfel, SC Septembrie Consulting SRL se va ocupa și de recepția lucrărilor.
Afaceru similare la “foc automat”
Contractul încheiat cu CNAIR, de săptămâna trecută, nu este singurul de acest gen pe care l-a derulat societatea fostului director Mihai Nica. Din aprlie 2009, potrivit Sistemului Elecroic al Achizițiilor Publice, SEAP, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România a mai selectat compania Septembrie Consulting SRL pentru a oferi consultanșă de 427.671 de lei fără TVA, iar un an mai târziu a mai parafat un act adițional, în valoare de 259.466,34 lei fără TVA.
În 2-11, SC Septembrie Consulting SRL a mai supervizat pentru CNADNR lucrările la un pod de pe Drumul Nașional 61, pentru care a mai încasat suma de 283.156 de lei fără TVA. La 22 octombrie 2012, aceeași firmă a încasat 666.898,86 lei fără TVA pentru supervizarea construcției variantei de ocolire a localității Mihăilești.
Spectaculos este că Septembrie Consulting SRL a pus mâna, în 13 aprilie 2010, și pe un contract în valoare de 950.950 de lei fără TVA, pe care l-a pus la bătaie Administrația Străzilor București, instituție condusă, la vremea respectivă, de PDL-ista Alina Roman. Contractul viza consultanța pentru proiectarea și execuția pistelor special pentru bicicliști din Bucureti.
Nu în ultimul rând, și Primăria Municipiului Ploiești a apelat la serviciile SC Septembrie Consulting SRL, încheind cu aceasta, la 16 septembrie 2015, un contract în valoare de 33.600 de lei fără TVA pentru a asigura dirigenția de șantier pentru construirea unei linii de tramvai.
Fina lui Mihai Nica, Monica Cătălina Conciu Tușer, fostă șefă a achiziilor publice în DRDP Bucureșri, a ocupat, anterior, pozișia de șef al Departamentului Achiziii de la Societatea Națională Aeroportul Internațional București-Băneasa. În 2011, aceasta a fist trimis ăîn judecată, de DNA, pentru abuz în serviciu într-un dosar privind supraevaluarea unei licitații având ca obiect încheierea unui act adișional la un contract de lucrări privind modernzarea suprafețelor de rulare de pe acest aeroport. Prestatorii de servicii selectai au fost Romstrade (firma lui Nelu Iordache) și UTI.