Actul administrativ a fost încărcat pe portalul electronic al Monitorului Oficial Local, însă nu poate fi nici citit, nici descărcat, întrucât nu a fost acordat dreptul de a accesa această pagină. Operațiunea are loc la exact un an după ce ANI a constatat conflictul de interese al lui Clotilde Armand, care, în februarie 2022, a emis personal cinci dispoziții de primar prin care s-a numit pe sine manager al unui proiect anticorupție și prin care și-a mărit, cu încălcarea legii, indemnizația cu 30%.
Informația cu privire la această ultimă ispravă a edilului USR al Sectorului 1 apare, succinct, în Monitorul Oficial Local al Sectorului 1 al Municipiului București, când, la data de 16 noiembrie 2023, a fost publicată o înștiințare referitoare la inițierea, chiar de către Clotilde Armand, în calitatea sa de primar, a unui proiect de dispoziție prin care urma să îi delege „domnului P.O.L.”, viceprimarul Sectorului 1 al Municipiului București”, atribuțiile primarului Sectorului 1 „cu privire la emiterea actului administrativ de stabilire a majorării cu un procent de 50% a indemnizației lunare a primarului Sectorului 1 al Municipiului București, precum și a documentelor conexe ce stau la baza emiterii și în legătură cu aceasta”.
„P.O.L.” sunt inițialele viceprimarului Oliver Leon Păiuși, viceprimarul tot de la USR al Sectorului 1, iar, conform sursei citate, proiectul de dispoziție a fost însușit de acesta din urmă, cu aviz de legalitate, și a fost finalizat prin emiterea Dispoziției nr. 5127/2023. Această Dispoziție nu poate fi nici citită, nici descărcată de pe portalul electronic al Monitorului Oficial Local al Sectorului 1 București, deoarece, accesând link-ul aferent, apare mesajul: „Excepție - nu aveți dreptul să accesați această pagină!”. Motiv pentru care nu pot fi cunoscute fundamentarea și justificarea necesității majorării indemnizației primăriței Clotilde Armand cu 50%.
Viceprimarul, dublu subordonat al edilului
Pe înțelesul tuturor, Clotilde Armand și-a propus să-și mărească leafa de primăriță cu 50%, însă, după ce a mai „pățit-o” o dată, când s-a ales cu un dosar făcut de Agenția Națională de Integritate și cu un dosar penal instrumentat de Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, a delegat această sarcină viceprimarului, pe care, în prealabil, l-a împuternicit, temporar, cu atribuțiile de primar pe această linie.
Situația este cu atât mai interesantă cu cât Oliver Leon Păiuși nu îi este subordonat ierarhic lui Clotilde Armand doar pe linie de serviciu, la Primăria Sectorului 1, ci și pe linie de partid. În ultima declarație de interese a viceprimarului Sectorului 1, acesta notează că este vicepreședintele Organizației Sectorului 1 a USR. În timp ce, în ultima sa declarație de interese, Clotilde Armand precizează că ocupă funcția de președinte al Organizației USR Sector 1.
De altfel, în declarația de avere pe anul curent, Clotilde Armand arată, la capitolul venituri realizate în ultimul an fiscal, că în 2022 a încasat, ca primar al Sectorului 1, o indemnizație totală anuală de 175.770 de lei, ceea ce înseamnă că, lunar, leafa ei a fost de 14.654,5 lei. Odată cu majorarea cu 50% a acestei lefi, Clotilde Armand urmează să încaseze anual 263.665 de lei, adică 21.971,25 lei pe lună.
Dată de ANI pe mâna procurorilor
Această mișcare vine la un an după ce, la 7 noiembrie 2022, Agenția Națională de Integritate (ANI) a constatat că, în exercitarea atribuțiilor de primar, Clotilde Armand a semnat personal mai multe dispoziții prin care s-a numit pe ea însăși în funcția de manager al proiectului „Îmbunătățirea capacității administrative locale privind dezvoltarea, implementarea și promovarea măsurilor anticorupție”, proiect finanțat din fonduri europene. Aceste dispoziții, spun cei de la ANI, au produs un folos material pentru sine în cuantum de 18.720 de lei, prin încălcarea articolelor 70, 71 și 76 din Legea 161/2003.
Este vorba despre cinci dispoziții semnate de Clotilde Armand care reprezintă atât numirea sa în funcția de manager de proiect, cât și majorarea indemnizației lunare cu până la 30%. Inspectorii de integritate au stabilit că, începând cu 18 februarie 2022, când a fost semnată dispoziția privind numirea managerului de proiect, Clotilde Armand a exercitat simultan cu funcția de primar al Sectorului 1 și funcția remunerată de manager de proiect, încălcând astfel prevederile articolului 87 alineat 1, litera „k” din Legea 161/2003. Clotilde Armand a fost dată de ANI pe mâna Parchetului General, cu privire la existența indiciilor referitoare la săvârșirea infracțiunii de folosire a funcției pentru favorizarea unor persoane, întrucât, în exercitarea atribuțiilor de primar, respectiv în perioada februarie - august 2022, aceasta a semnat cele cinci dispoziții care au condus la crearea unor venituri suplimentare pentru sine.
La finalul lunii august a acestui an, Clotilde Armand a fost convocată la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sectorului 1, unde i-a fost adusă la cunoștință calitatea de suspect în acest dosar.
Primărița și-a chemat în ajutor partidul, în procesul de la Curtea de Apel București
Ar fi, astfel, pentru a doua oară în mai puțin de doi ani când Clotilde Armand emite dispoziții de primar în interes personal. Dacă în perioada februarie - august 2022 a emis cele cinci dispoziții prin care s-a numit pe sine manager și și-a mărit indemnizația, acum a semnat o singură dispoziție prin care a delegat atribuțiile subalternului ei de la Primăria Sectorului 1 și de la USR Sectorul 1, pentru ca acesta din urmă să-i mărească salariul primăriței cu 50%.
De altfel, Clotilde Armand a atacat raportul ANI în instanță, la data de 24 noiembrie 2022, la Curtea de Apel București, Secția a IX-a de Contencios administrativ și fiscal. În data de 13 martie 2023, instanța a respins cererea de suspendare a Raportului ANI nr. 49614/6/II/4.11.2022, ca lipsită de interes. Apoi, în 8 mai, în cauză s-a cerut și USR Sectorul 1 (organizație condusă de Clotilde Armand și Oliver Leon Păiuși), care a formulat o cerere de intervenție accesorie în favoarea lui Clotilde Armand. Atunci, instanța a amânat judecarea cauzei, pentru ca și Clotilde Armand să formuleze, la rândul ei, un punct de vedere cu privire la această cerere de intervenție ridicată de USR Sector 1.
În 19 iunie, Curtea de Apel București a respins ca inadmisibilă cererea de intervenție accesorie voluntară formulată de USR Sectorul 1. Procesul s-a reluat în data de 2 octombrie, când judecata a fost din nou amânată pentru a se comunica o cerere de sesizare a Curții Constituționale și un punct de vedere în acest sens. Dosarul se va relua pe data de 11 decembrie 2023.