x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Udrea vrea să lege turiştii români de glie

0
Autor: Aniela Nine Elena Stan 03 Ian 2011 - 20:12
Udrea vrea să lege turiştii români de glie Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional
Vezi galeria foto


144865-dragosstoica-20101209120215006.jpgDupă eşecul de anul trecut în convingerea turiştilor străini să viziteze România şi scandalul creării brandului de ţară, Ministerul Turismului a schimbat strategia pentru acest an, şi s-a orientat, cel puţin pentru în­ce­put, către piaţa internă, direcţi­o­nând 2 milioane de euro pentru a-i con­vin­ge pe români să îşi facă vacanţele în Grădina Carpatină şi nu prin alte grădini.

În acest scop, ministerul a declanşat procedurile pentru achi­zi­ţionarea de spaţiu publicitar pe televiziuni şi radio în perioadele aprilie-iunie şi septembrie-decembrie, suma estimată ajungând la  6.935.484 ron fără TVA, adică aproximativ 2 mili­oane de euro, bani proveniţi din fonduri europene.

Cum promovarea spoturilor se va face şi la tv, şi la radio, suma este repartizată în proporţie de 70% către televiziune, restul de 30% urmând să fie alocat promovării Grădinii Carpatine la radio. "Obiectivul campaniei este promovarea programului Exploraţi Grădina Car­pa­ţilor, astfel încât un număr tot mai mare de români să-şi petreacă vacanţa în ţară", îşi expune dorinţa Ministerul Turismului în caietul de sarcini ataşat cererii de oferte.

Minis­terul a stabilit şi portretul robot al românului pe care ar vrea să-l lege de glie în privinţa vacanţelor: turiştii potenţiali trebuie să aibă vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, să fie din mediul urban, să aibă venituri medii şi cel puţin studii medii.

Focusarea către promovarea României în România este cel puţin ciudată, în contextul în care conceptul de bază al brandului de ţară este tocmai promovarea externă şi "vânzarea" frumuseţilor româneşti turiştilor străini. Exact acestea erau şi declaraţiile ministrului Elena Udrea la expoziţia mondială de la Shanghai anul trecut în iulie, acolo unde a fost lansat brandul de ţară.

"Această imagine se referă la natura pe care o avem, la tradiţiile româneşti cultu­rale, la patrimoniul cultural românesc. Este pentru prima dată când se întâmplă ca promovarea României să plece de la aceste realităţi, şi nu ca până acum, de la mare, Dracula sau Delta Dunării. Rezultatul acesta, faptul că ne promovăm cu aceste elemente, a venit în urma unor cercetări pe plan internaţional, pe pieţele pe care noi dorim să ne promovăm în special, pe pieţele-ţintă. De aceea, cre­dem că, după lansarea acestui brand, care se face cu bani europeni – el a fost conceput, gândit, creat pe bani europeni –, cel mai important lucru este etapa de promovare a României prin această nouă ima­gine", preciza atunci Udrea, citată de Agerpres.

Deşi brandul a fost realizat pe baza unor cercetări făcute pe plan internaţional, pe pieţele pe care România trebuia promovată, aşa cum explica la momentul respectiv chiar Elena Udrea, şi apoi a fost lansat în China, la expoziţia mondială de la Shanghai, ministrul Elena Udrea cumpără acum publicitate la televi­ziunile şi posturile de radio româneşti pentru a promova Programul "Exploraţi grădina carpatică".
Despre promovarea internă, Elena Udrea avea însă altă părere anul trecut, atunci când "scandalul frunzei" era în toi. Văzând partea pli­nă a paharului, ministrul Turismului mulţumea atunci ironic mass-mediei pentru promovarea gratuită a frunzei.

Promovarea României cu frunză în România a început de altfel în Bucureşti de la sfârşitul anului trecut, în Capitală fiind amplasate panouri publicitare stradale care au ca element central celebra frunză şi sloganul "Explore the Carpathian Garden". De altfel, gestionarea pu­blicităţii stradale a fost primită cadou de Elena Udrea de la Guvern în decembrie anul trecut, după ce Consiliul General al Capitalei îi refuzase această dorinţă ministrului Turismului. Astfel, în şedinţa din 23 decembrie, Guvernul a aprobat, la propu­ne­rea Ministerului Dezvoltării Regio­nale şi Turismului, Legea privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate, care stabileşte condi­ţiile generale în baza cărora auto­ri­tăţile administraţiei publice locale vor elabora regulamentul local privind amplasarea mijloacelor de publicitate. În acest mod, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, va ajunge să pună monopol pe publicitatea stradală. La momentul respectiv, decizia a fost criticată de reprezentanţii societăţilor de outdoor, care spuneau că scopul legii este favorizarea unei firme apropiate Elenei Udrea, JC Decaux, firmă implicată în publicitatea outdoor de la Paris, unde, in 2009, a fost lansată campania de promovare inter­na­ţională "Romania, Land of Choice".

Că promovarea externă a României a fost un eşec o demonstrează statisticile privind numărul de turişti străini care au vizitat anul trecut România, în scădere faţă de 2009. Astfel, numărul vizitatorilor străini în România, înregistraţi în primele zece luni din 2010 la punctele de frontieră, a fost mai mic faţă de aceeaşi perioadă a anului 2009, ajungând la nici 6.500.000 de turişti (mai puţin cu 0,7% faţă de 2009).

Datele publicate la începutul lunii decembrie 2010 de Institutul Naţional de Statistică arată că turiştii străini au reprezentat doar 22,5% din numărul total de sosiri. Un procent-record de 94.5% din numărul turiştilor străini care au sosit la noi în ţară în 2010 provin din ţări situate în Europa. Din statele Uniunii Euro­pene s-au înregistrat 59,6% din totalul sosirilor vizitatorilor străini în România, cele mai multe fiind din Ungaria (38,9%), Bulgaria (17,1%), Germania (8,9%), Italia (7,2%), Polonia (5,6%).

Recent, o nouă informaţie în acest sens a venit de la CNN, care a prezentat un clasament cu primele nouă destinaţii turistice pentru 2011, top realizat la solicitarea CNN de trei experţi în domeniu. Şi dacă Bulga­ria, ţara cu care suntem priviţi "la pachet", se află printre destinaţiile recomandate, lăudate fiindu-i atât litoralul, cât şi staţiunile de schi, România lipseşte cu desăvârşire.

Milioane de euro pentru promovarea României pe toate căile
Şi dacă promovarea iniţială a fost gratis, Udrea are la dispoziţie 75 de milioane de euro pentru promovarea brandului turistic al României, bani care trebuie cheltuiţi până în 2013.
Din această sumă, 2% reprezintă fonduri alocate de la bugetul de stat, restul fiind finanţare europeană. Iar cheltuirea banilor a început deja: brandul turistic a fost printat pe toate obiectele promoţionale cu care România participă la târguri de tu­rism, pe materialele publicitare de prezentare şi promovare folosite pentru mediatizare, precum şi în emisiuni de televiziune, panotaj stradal sau evenimente sportive.
Frunza Elenei va fi purtată de pugilistul Lucian Bute pe şort în meciurile pe care le va susţine şi va fi promovată agresiv pe Facebook. Crearea şi promovarea brandului turistic al României, finanţate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Regional, fac parte din categoria acţiunilor de promovare a potenţialului turistic al României, pentru care sunt alocaţi 75 mili­oane de euro până la finalul anului 2013.
Asocierea THR-TNS a fost desemnată câştigătoare la licitaţia organizată pentru realizarea brandului turistic al României de Ministerul Turismului (MT), la finalul anului 2009. Suma pe care a plătit-o ministerul pentru aceste servicii este de 894.970 de euro, bani alocaţi României în acest scop de Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional – Domeniul Major de Intervenţie 5,3: "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".

Citeşte mai multe despre:   brand de turism,   Elena Udrea

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Urinarea cu sânge la bărbaţii este un semnal de maximă alarmă

Urinarea cu sânge la bărbaţii este un semnal de maximă alarmă
Infecțiile urinare sunt afecțiuni destul de frecvente și oamenii, de multe ori, le ignoră sau trec cu vederea unele simptome care reprezintă o urgență. Care este semnalul de alarmă cel mai convingător pentru ca...

Tragedia de la „Victor Babeș”. Aritmetica sinistră a pandemiei. Cine numără morții și cine numără banii

Tragedia de la „Victor Babeș”. Aritmetica sinistră a pandemiei. Cine numără morții și cine numără banii
Galerie Foto Contrar afirmațiilor ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, care a precizat că l-a sunat personal pe comisarul-șef Radu Gavriș, pentru a-l încunoștința despre tragedia de luni după-amiază de la Spitalul...

Drepturile omului, Colanul și tichia de mărgăritar pentru statul român

Drepturile omului, Colanul și tichia de mărgăritar pentru statul român
Galerie Foto Într-o țară în care drepturile omului sunt încălcate sistematic de instituțiile statului, iar  condamnările la Curtea Europeană a Drepturilor Omului (CEDO) de la Strasbourg împotriva statului român curg...

Dublu nepotism marca PNL la Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate

Dublu nepotism marca PNL la Agenția Națională pentru Arii Naturale Protejate
Galerie Foto Chiar în timp ce instituțiile din subordinea sa se pregăteau să evacueze Spitalul „Foișor”, din București, trimițând acasă, cu mașinile personale, bolnavii internați, pentru a transforma, noaptea, pe...

Dictatura USR-PLUS: ministrul Vlad Voiculescu decide, numește și aprobă

Dictatura USR-PLUS: ministrul Vlad Voiculescu decide, numește și aprobă
Profitând de starea de alertă, Vlad Voiculescu instaurează dictatura în sistemul de sănătate. USR-PLUS acuză PSD pentru oroarea de la Spitalul Foișor, pe motiv că directorul numit politic de partidul care acum...

Credite bancare uriașe, cu garanții de stat, luate de o firmă din Vaslui, pentru combaterea efectelor pandemiei de COVID-19

Credite bancare uriașe, cu garanții de stat, luate de o firmă din Vaslui, pentru combaterea efectelor pandemiei de COVID-19
Știrea financiară a anului pandemic vine de la Vaslui, unde una dintre cele mai importante companii care activează în domeniul aprovizionării și distribuirii inputurilor pentru agricultură, adică pesticide,...

„Nedeplasabilii” fug mai repede decât caravana de vaccinare

„Nedeplasabilii” fug mai repede decât caravana de vaccinare
Doi oameni vaccinați dintr-o listă de 75. O primărie cu doar un angajat vaccinat. Caravana de vaccinare s-a întors, în Argeș cu multe dintre dozele de ser pe care le avea pregătite să imunizeze persoane...

Disperare. Stelian Ion se gândește la o nouă OUG împotriva Referendumului pe justiție

Disperare. Stelian Ion se gândește la o nouă OUG împotriva Referendumului pe justiție
Galerie Foto Pentru a doua oară de la preluarea mandatului, ministrul USR-ist al Justiției, Stelian Ion, analizează posibilitatea emiterii unei Ordonanțe de Urgență în domeniul justiției, în ciuda faptului că, pe data de 26...

Big Brother pentru „UEFA 2020”, în București: recunoașterea huliganului în două secunde

Big Brother pentru „UEFA 2020”, în București: recunoașterea huliganului în două secunde
Galerie Foto Ministerul Afacerilor Interne, prin direcția de resort, a atribuit, la finalul lunii trecute, o parte dintr-un contract aferent achiziției unui sistem mobil de gestionare în timp real a fluxurilor de participanți, la...

S-a înființat Guvernul Cîțu 3 și’un sfert, care vrea să aducă normalitatea în România, de Ziua Copilului

S-a înființat Guvernul Cîțu 3 și’un sfert, care vrea să aducă normalitatea în România, de Ziua Copilului
Florin Cîțu poate candida cu succes pentru Cartea Recordurilor, fiind primul premier care conduce nu unul, nu două, nu trei, ci chiar trei guverne și un sfert. Cabinetul pe care îl conduce oficial este format din tr...

Să trăiți, dom’ procuror! Mizele uriașe ale trecerii Poliției în subordinea Parchetelor

Să trăiți, dom’ procuror! Mizele uriașe ale trecerii Poliției în subordinea Parchetelor
Galerie Foto Scandalul iscat de intenția ministrului Justiției, Stelian Ion, de a muta, din pix, Poliția Judiciară de la Ministerul Afacerilor Interne în subordinea procuraturii este speculat politic de una dintre asociațiile...

Tupeu maxim! Ludovic Orban, proiect de lege pentru a scăpa HORECA de pagubele produse de… Guvernul Orban

Tupeu maxim! Ludovic Orban, proiect de lege pentru a scăpa HORECA de pagubele produse de… Guvernul Orban
Galerie Foto După ce, timp de șapte luni, ca prim-ministru și ca președinte al Comitetului Național pentru Situații de Urgență, Ludovic Orban a ignorat solicitările venite dinspre industria “ospitalității” cu...

O lege de tot rahatul: primăriile, puse să treacă la naționalizarea bălegarului din bătăturile țăranilor

O lege de tot rahatul: primăriile, puse să treacă la naționalizarea bălegarului din bătăturile țăranilor
Galerie Foto Într-o țară în care la marginea orașelor se ard în neștire deșeuri fără ca autoritățile să-i găsească vreodată pe vinovați, trei deputați s-au hotărât să ia taurul de coarne și să termine cu...

Legea salarizării unitare 3.0 taie din banii românilor, sub pretextul discriminărilor

Legea salarizării unitare 3.0 taie din banii românilor, sub pretextul discriminărilor
Suntem deja într-o criză economică evidentă, dar bine mascată de cifre trucate și de declarații politice. Spre deosebire de situația din 2009, când Guvernul Boc și-a asumat tăierile salariale, în Guvernul...

Război total între PNL și USR-PLUS. Liberalii vor ca poliția să verifice cererile de vize de flotant

Război total între PNL și USR-PLUS. Liberalii vor ca poliția să verifice cererile de vize de flotant
Un grup numeros de deputați PNL a inițiat un proiect de lege care lovește direct în aliații de la USR-PLUS. Actul normativ vrea să condiționeze eliberarea vizelor de flotant de proba că persoana care solicită lo...
Serviciul de email marketing furnizat de