x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Anchete Doi edili USR își blindează sediile instituțiilor. Unul - cu o parcare high-tech, celălalt - cu turnichete pentru „gestionarea” salariaților

Doi edili USR își blindează sediile instituțiilor. Unul - cu o parcare high-tech, celălalt - cu turnichete pentru „gestionarea” salariaților

de Ion Alexandru    |    04 Iun 2024   •   07:20
Doi edili USR își blindează sediile instituțiilor. Unul - cu o parcare high-tech, celălalt - cu turnichete pentru „gestionarea” salariaților

Primăria condusă de Allen Coliban, edilul USR care candidează pentru un nou mandat la conducerea Brașovului, a contractat, recent, construcția unei parcări care să gestioneze accesul auto în zona clădirii primăriei. Totul automatizat, informatizat, monitorizat video, cu posibilitatea recunoașterii numerelor de înmatriculare și a gradului de ocupare a locurilor de parcare. Pentru asta, a fost angajată o firmă, care va primi 120.000 de euro și care este abonată la contractele municipalității. Pe de altă parte, la Timișoara, primarul USR Dominic Fritz este pus și el pe investiții. Primăria vrea să cheltuiască 100.000 de euro pentru a-și monta un sistem de turnichete, pentru monitorizarea fluxului de vizitatori și pentru „buna gestionare a angajaților”. 

Primăria Municipiului Brașov, condusă de Allen Coliban, de la USR, se întrece pe ea însăși, în așteptarea alegerilor locale. Încă din 28 martie, instituția anunța, pe SEAP, că vrea să contracteze furnizarea unui sistem de parcare automatizat, care să deservească clădirea instituției, la care se adaugă dotări conexe, realizări de lucrări civile, instalarea și montajul. „Acest sistem va avea rolul asigurării controlului accesului în parcarea primăriei”, se arată în anunțul citat.

Municipalitatea susține că „necesitatea acestei achiziții a rezultat din nevoia de a realiza accesul controlat și supravegheat în parcarea instituției”. Astfel, sistemul comandat conține trei kituri de barieră electronică, compuse dintr-un corp barieră non-reversibilă, o unitate de control integrată, placa fundației pentru corpul barierei, un braț de lungime corespunzătoare detașabil, montarea și accesorizarea mișcării brațului, o telecomandă, fotocelule inductive și un picior de susținere a brațului.

Echipamentul mai conține două stații de intrare și o stație de ieșire cu tehnologie pentru identificarea clienților din parcare, bazată pe camere video de recunoaștere a numărului de înmatriculare, compus din carcasă metalică, sistem de comunicare, imprimantă pentru tichete, coduri de bare 2D, cititor de carduri de proximitate, capabile să comunice cu unitatea de control centrală prin rețea, la care se adaugă un display LCD.

Camere cu recunoaștere a numerelor de înmatriculare

De asemenea, sistemul video este prevăzut cu patru camere cu sistem de analiză video dedicată pentru recunoașterea numerelor de înmatriculare, o stație de plată automată, cu sirenă prevăzută cu senzor de vibrație, cu două panouri pentru afișarea locurilor libere și informații primite din sistemul de management al parcării.

De asemenea, achiziția mai vizează un sistem de senzori pentru detecția gradului de ocupare a locurilor de parcare și un sistem de control al iluminatului public, prin realizarea de iluminat adaptiv.

Pentru achiziția acestui sistem, primăria condusă de Allen Coliban a pus la bătaie un buget de 500.720 de lei fără TVA și a organizat o procedură simplificată de selecție de oferte, la care s-a înscris un singur agent economic, cu care, la data de 15 mai 2024, Primăria Municipiului Brașov a încheiat contractul 209/2024, la o valoare finală negociată de 494.233,75 de lei fără TVA, respectiv de 588.138,2 lei cu TVA inclusă (120.028,2 euro).

Furnizorul, contracte pe bandă rulantă cu municipalitatea

Firma care și-a adjudecat acest contract se numește SC Flash Lighting Services SRL și este o companie abonată la banii publici ai Primăriei Municipiului Brașov. În baza de date a SEAP, există cel puțin 11 contracte încheiate de când Allen Coliban și-a preluat mandatul de edil al orașului, a căror valoare se ridică la 129.844.663,5 lei cu TVA inclusă (26.498.910,9 euro).

În 9 mai 2023, Flash Lighting Services SRL a primit, împreună cu o altă companie, un contract de 29.468.500 de lei fără TVA, pentru proiectarea și implementarea unui sistem centralizat de monitorizare și control al traficului. În 10 mai 2023, firma în cauză a mai primit un contract de 10.936.454,3 lei fără TVA, pentru reabilitarea și extinderea sistemului de iluminat public în municipiul Brașov. Anterior, a mai fost parafat un acord-cadru de 6.917.346 de lei fără TVA pentru întreținerea, refacerea, reabilitarea și modernizarea instalațiilor electrice pentru semnalizarea traficului.

În 8 decembrie 2022, compania în cauză a mai primit de la Primăria Brașov un contract de 9.210.879,6 lei fără TVA pentru furnizarea de echipamente și execuția lucrărilor de instalare a sistemului de supraveghere video. La 21 noiembrie 2022, între cele două entități a fost parafat un contract în valoare de 5.199.996 de lei fără TVA pentru realizarea iluminatului pârtiei de schi Lupului și Drumul Albastru din Poiana Brașov. În 28 octombrie 2022, SC Flash Lighting Services SRL a mai primit un contract de 25.932.234,4 lei fără TVA pentru delegarea gestiunii serviciului de iluminat public în municipiul Brașov. Contracte similare au mai fost încheiate în 3 decembrie 2021 (9.806.485 de lei fără TVA) și în 3 decembrie 2020 (9.619.297,41 de lei fără TVA). În 2 noiembrie 2022, Primăria Brașov a atribuit aceleiași companii un contract de 852.256,6 lei fără TVA pentru elaborarea proiectului tehnic, furnizarea și instalarea echipamentelor de iluminare stradală în cartierul Stupini. Au mai fost parafate contracte pentru reabilitarea iluminatului la Arena Sala Sporturilor Brașov (251.056,4 lei fără TVA) și la Arena Patinoarului Olimpic Brașov (419.405,2 lei fără TVA).

Nici Primăria Timișoara nu se lasă mai prejos. Aici se pun bariere pentru oameni

Nici colegul de partid al lui Coliban de la Timișoara, Dominic Fritz, nu se lasă mai prejos. Primăria Municipiului Timișoara are în derulare procedura de atribuire a unui contract care vizează întocmirea documentației în vederea avizării, achiziției, furnizării, instalării și punerii în funcțiune a unui sistem de control acces cu turnichete, la sediul Primăriei Municipiului Timișoara și într-un alt sediu al instituției, situat în strada Titel Petrescu, la numărul 6.

Primăria lui Fritz arată că sistemul de control acces cu turnichete pe care vrea să-l cumpere este destinat „monitorizării și controlului accesului pentru a îmbunătăți gestionarea angajaților și a vizitatorilor”. Acest sistem va putea funcționa în două moduri simultan sau individual. Este vorba despre sistemul de control acces sau despre sistemul de pontaj pentru angajați.

Bugetul alocat pentru această achiziție, din fondurile municipalității, este estimat la 400.000 de lei fără TVA, respectiv la 476.000 de lei cu TVA inclusă (97.142,9 euro). Achiziția se va face prin organizarea unei proceduri simplificate de selecție de oferte, deschiderea ofertelor urmând a avea loc în data de 20 iunie 2024.

De altfel, Primăria Municipiului Timișoara mai are în vedere o achiziție interesantă. Este vorba despre un contract care vizează execuția „Pasarelei Îndrăgostiților”, din Parcul Copiilor. Afacerea va costa 8.619.166,73 de lei fără TVA, respectiv 10.256.808,4 lei cu TVA inclusă (2.093.226,2 euro) și face, de asemenea, obiectul unei proceduri simplificate de selecție de oferte, care trebuie finalizată în data de 17 iunie 2024.

››› Vezi galeria foto ‹‹‹

×