x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Special Andreea Marin Bănică: "Deja sunt în negocieri. Body-urile «Violet» pot fi vândute oriunde în lume"

Andreea Marin Bănică: "Deja sunt în negocieri. Body-urile «Violet» pot fi vândute oriunde în lume"

de Anca Nicoleanu    |    27 Apr 2010   •   00:00
Andreea Marin Bănică: "Deja sunt în negocieri. Body-urile «Violet» pot fi vândute oriunde în lume"

S-a întors victorioasă de la Geneva, unde a fost premiată cu aur la Salonul Internaţional de Inventică, pentru body-ul extensibil "Violet". Şi-a achiziţionat de-acolo şi câteva invenţii pentru acasă, care să-i uşureze treaba la birou sau în bucătărie. Andreea Marin Bănică povesteşte despre recenta călătorie în Elveţia, campaniile umanitare în care este implicată, despre dragostea pentru Ştefan Bănică şi următorul lor proiect comun.



● Jurnalul Naţional: Body-ul tău extensibil pentru bebeluşi a primit Medalia de Aur la Salonul pentru invenţii de la Geneva. Te aşteptai la un asemenea succes?
● Andreea Marin Bănică:
Nu, sincer nu mă aşteptam, pentru că eu am avut pur şi simplu o idee pentru a face mai uşoară viaţa copilului meu şi apoi mi-am dat seama că ar fi de mare folos şi pentru alţi bebeluşi. Dar nu aveam cum să văd acest parcurs cu câteva luni în urmă. Nu am luat lucrurile în serios de la început. Am înţeles însă mai multe când am ajuns la Salonul Internaţional de Inventică de la Geneva şi am văzut că sunt acolo reprezentanţi din toată lumea, de pe diverse continente, cu inovaţii pe care le-am clasificat în două mari categorii: cele care necesită experimente de laborator şi probe îndelungate în practică, şi aici se înscriu cele tehnice, cele ce ţin de medicină, farmacie, dar o categorie specială, din care face parte şi inovaţia "Violet", este cea a lucrurilor sau ideilor aparent foarte simple, cu o mare utilitate, însă pentru o masă largă de oameni.

Multe idei simple nu au fost luate în serios la început, însă s-au dovedit reale succese la scară largă. Am avut un seminar foarte interesant pe teme de Proprietate Intelectuală la Geneva şi am aflat multe poveşti inedite ale unor invenţii care astăzi fac parte din viaţa noastră şi nici nu ne inchipuim cum ar fi fără ele, pentru că au intrat în uzul de zi cu zi şi sunt parte din ceea ce numim "normalitate". De exemplu, celebrul "post-it", foiţele mici pe care le lipim la îndemână cu notiţe despre lucruri pe care nu vrem să uitam a le face. Cine a inventat post-it-ul nu a fost vreun geniu, lucra într-un secretariat şi a determinat o necesitate, a găsit o soluţie pentru a acoperi o nevoie a sa care s-a dovedit în timp o soluţie excelentă pentru o lume întreagă: avea nevoie să îşi pună notiţele la vedere, agăţate sau aşezate aşa încât foile să nu zboare şi să poată fi luate şi înlocuite uşor cu altele. Câţi dintre noi nu folosesc sau nu au auzit astăzi de post-it?

Există şi poveşti de succes, precum cea a inventatorului sistemului de deschidere a cutiei de Coca-cola, preluată apoi şi de producătorii de alte răcoritoare din toată lumea, de bere. Omul şi-a vândut invenţia extrem de utilă producătorului Coca-cola, negociind să câştige o sumă modică la fiecare cutie îmbuteliată, dar volumul de cutii fiind foarte mare la nivel mondial, a ajuns să câştige o sumă incredibilă, peste 145.000 de lire sterline pe zi, dacă îmi amintesc bine! Adică nici el, nici urmaşii lui nu au mai simţit grijile cotidiene din acel moment, pentru că omul a avut o sclipire în care a crezut, o idee simplă, dar folositoare atâtor oameni, menită să le uşureze viaţa. Nu v-am povestit acest lucru decât ca pe un exemplu care arată că nu trebuie să fii un geniu ca să gândeşti un lucru util pentru oameni şi nici nu e nevoie întotdeauna de studii îndelungate sau de experimente complicate. Dar cu siguranţă atunci când cei din jurul tău se arată sceptici în privinţa ideii tale, tu trebuie să fii în continuare încrezător şi să-ţi urmezi cu convingere drumul. Întotdeauna se vor găsi oameni care să strâmbe din nas şi să caute să te decurajeze, depinde doar de tine să-ţi vezi de treabă şi să ţii cont doar de criticile care te pot ajuta să evoluezi.


● Multă lume s-a arătat interesată de invenţia ta, la târgul abia încheiat. S-au semnat contracte, vor fi vândute body-urile şi în alte ţări?
● Da, body-urile cu inovaţie "Violet" pot fi vândute oriunde în lume, deja sunt în negocieri, pentru că oriunde copiii au nevoie de ceva mai bun pentru confortul şi sănătatea lor, nu-i aşa?


● Ai vreo situaţie legată şi de vânzările din România?
● Sigur că da, ea a şi fost făcută publică de către Carrefour România, reţeaua în care se găsesc produsele "Violet". S-a înregistrat un succes de vânzări care le-au făcut să devină cele mai populare şi căutate produse la categoria lor. Gândiţi-vă că body-ul este hăinuţa cea mai folosită pentru copiii de până la 2-3 ani, tocmai de aceea părinţii sunt interesaţi de tot ce e mai bun pentru bebeluşii lor. Cel cu inovaţie "Violet" ajută pentru că are o elasticitate a părţii inferioare pe trei direcţii: în lungime, în lăţime, dar şi în zona care înconjoară picioruşul, tocmai de aceea se mulează perfect pe scutec, evită iritaţiile de pe pielea sensibilă a copilului care creşte foarte repede la această vârstă, şi este un produs care poate fi folosit mai mult timp, aşadar înseamnă o economie pentru buzunarul părinţilor.


● "Inventatorul ocazional" Andreea Marin Bănică are în plan încă o inovaţie?
● Nu am planificat-o nici pe prima, m-a inspirat fetiţa mea, pur şi simplu, dar mă gândesc acum că îmi place domeniul din ce în ce mai mult şi vreau să cunosc cât mai multe informaţii care m-ar putea ajuta să evoluez, de ce nu?


● Ai achiziţionat de acolo vreo invenţie pentru tine, pentru acasă?
● Mai multe, am găsit tot felul de idei utile, neaşteptate, care îţi uşurează treaba în birou sau în bucătărie, altele sunt utile pentru că te fac să te simţi mai bine din punct de vedere al sănătăţii, am făcut o mică selecţie de fotografii şi informaţii şi ele pot fi găsite pe blogul meu, www.andreeamarinbanica.acasa.ro.


● A reînceput campania Pampers-UNICEF, care încearcă să stopeze moartea copiilor lumii a treia din cauza tetanosului. S-a lansat şi un videoclip, pe acordurile unei bucăţi muzicale de Brahms, un "Cântec de leagăn" pe care-l interpretezi cu Ştefan Bănică. Doar în România se va difuza acest clip?
● Da, este melodia campaniei în România. Ştefan nu a scris doar versurile, a făcut şi o reorchestrare a cântecului, iar în privinţa felului în care ne-am înţeles în studio, nu am nimic nou să vă spun: ca şi în viaţa noastră de zi cu zi. Tot ce simţi se transpune şi în ceea ce faci în cuplu.


● Videoclipul prezintă imagini impresionante cu copiii din Africa, pe care te-ai şi dus să-i vezi. Cineva te-a surprins acolo, cu o cameră video, plângând în hohote. Nu te-am văzut niciodată într-o asemenea ipostază, pentru că nu te laşi doborâtă de emoţii în public. Ce văzuseşi?
● Ni s-a întâmplat tuturor celor din echipă, nu doar mie, şi asta pentru că am văzut atâţia nou-născuţi la limita dintre viaţă şi moarte din pricina sărăciei extreme, încât era greu de suportat că există atâta nedreptate. Când mai ai şi un copil-doi acasă nu poţi să nu faci în mintea ta o paralelă şi să nu simţi durerea. Sunt multe astfel de experienţe pe care le-am avut şi care m-au schimbat de-a lungul timpului.


● Care sunt următorii paşi ai campaniei?

● Acţiuni susţinute pentru părinţi şi pitici în supermarketurile în care se găsesc scutecele şi serveţelele umede cu însemnele campaniei Pampers-UNICEF, campanie media puternică de conştientizare (TV, presă, online) şi acţiuni concrete: banii adunaţi în campanie vor fi direcţionaţi nu doar către UNICEF, pentru vaccinarea bebeluşilor şi a mamelor, dar şi pentru modernizarea maternităţilor din ţara noastră.


● Banii din vânzarea albumului "Preţuieşte Viaţa" i-ai îndreptat către mamele bolnave de cancer. S-au strâns ceva bani?
● Circuitul banilor în România nu e întocmai rapid, din păcate. Aştept să intre în contul Fundaţiei "Preţuieşte Viaţa" şi să îi direcţionez către această cauză de suflet pentru mine.


● Sprijini şi demersul asociaţiei "Salvează vieţi". Ce alte campanii ai în pregătire?
● Sprijin cu drag şi acţiunile "Mai mult verde", pentru că vreau să trăiesc ziua în care vom trăi într-o ţara verde, cu aer curat, campania naţionala "Citeşte cu mine" care ajută la consolidarea bibliotecilor şcolare, ajut şi asociaţii sau fundaţii din ţară. De exemplu, peste puţin timp voi prezenta voluntar o gală mare la Braşov pentru adunarea fondurilor destinate construcţiei unei creşe. Sunt multe idei care vin către mine şi încerc să le răspund pozitiv în măsura timpului disponibil, pentru că nu vreau să îmi neglijez nici familia, nici munca, nici proiectele umanitare ale Fundaţiei mele, "Preţuieşte Viaţa", sau revista Business Woman, nu mai vorbesc de prietenii din toată lumea de pe blog şi de alte idei frumoase care apar pe parcurs. Cert e că e un an plin şi frumos, călătoresc mult şi pentru proiectele mele publicitare sau pentru lansarea cărţii-album "Preţuieşte Viaţa". Următoarea destinaţie este Chişinăul, în această lună.


● Ştefan îţi face o nouă declaraţie de dragoste, în cel mai recent videoclip al său, "Super-Love". Cu ce ai compara povestea voastră de iubire, în întregul ei?
● Poate că reperul cel mai drag mie este povestea părinţilor mei, dragostea lor a fost un model pentru mine.


● Este televiziunea o prioritate pentru tine, anul ăsta? Ai vreun proiect tv în pregătire?
● Televiziunea nu mai e o prioritate pentru mine de aproape 3 ani, dar rămâne în sufletul meu şi oricând aş putea pune în practică un proiect mare şi dificil, altceva nu ar fi o provocare pentru mine. Prefer să fac numai lucruri de calitate. În prezent, pregătesc o nouă Gală, despre care voi putea vorbi la momentul potrivit.


● Ce proiect comun ai stabilit deja cu Ştefan?

● O vacanţă! Până atunci îl susţin în campania Super-Love, eu sunt dincolo de cortină de această dată, el este pionul principal, pe munca şi talentul lui se bazează tot conceptul campaniei, dar când mă uit cum se îmbogăţeşte zi de zi baza de date Super-Love pe www.stefanbanicajr.ro mă bucur foarte tare. Întotdeauna mi-a plăcut mai mult să mă joc cu ideile, cu conceptele, să gândesc comunicarea unei campanii şi chestiunile legate de organizare, de aceea retragerea mea de pe micul ecran nu a fost o problemă pentru mine.

×
Subiecte în articol: special