TEPE CA LA CARTE
"Ne-am nascut inventatori", se lauda romanii. De-aici si pana la metode
ingenioase de furt cu raspundere n-a fost decat un pas.
EDUARD PASCU, ION ALEXANDRU
|
Daca inainte de Revolutie se fura gazolina pentru incalzirea locuintelor de la tara, dupa s-a furat direct benzina si motorina. Motivul? Imbogatirea peste noapte fara riscuri prea mari.
Metoda de furt nu este una complicata. Importante sunt doua lucruri. Sa stii unde este conducta magistrala ingropata in pamant si orele la care se pompeaza benzina sau motorina. Si, evident, sa ai minte de roman, ca sa obtii din cele doua informatii un beneficiu concret.
Citește pe Antena3.ro
MANUAL DE INTEPAT CONDUCTA
Pe conducta se monteaza un by-pass (n.r. - o trecere, in general un robinet cu bila), apoi se monteaza un furtun, prevazut la celalalt capat cu un alt robinet, de unde se face aprovizionarea. Apoi toata instalatia este ingropata la 1,5-2 metri in pamant. Astfel, jandarmii pazesc conducta, dar nu si la 200-300 de metri de ea, unde se afla punctul terminus al furtunului. Retelele sunt bine puse la punct, dotate chiar si cu statii de emisie-receptie, pentru a putea asculta pozitionarea fortelor de ordine care au in paza conductele.Primii care au dat tonul au fost constantenii din comuna Castelu. De departe insa cel mai rasunator caz a fost in anul 2002 intr-un mic orasel din Prahova, Mizil. Aici, printr-un tunel lung de 250 de metri, un jurist de meserie, Emil Neagu (48 de ani), a furat mai multe tone de motorina, producand un prejudiciu de peste 40 de miliarde de lei.
VARIANTA 2. Vazand ca fortele de ordine s-au pus cu ochii pe conductele magistrale, hotii s-au inscris intr-un joc de-a soarecele cu pisica cu oamenii legii. Au apelat la o alta inginerie. O conducta dezafectata de transport a gazelor naturale burdusita cu benzina. Conducta de gaz facea legatura intre Bucuresti si Bulgaria, via Giurgiu, si era situata la 500 de metri de conducta magistrala de benzina. Prin ea, pe vremea lui Ceausescu se exporta gaz natural in Bulgaria. Conducta de gaz metan, de diametru mare, era cuplata, printr-un dispozitiv by-pass, la magistrala de transport produse petroliere. Reprezentantii Petrotrans prezenti la fata locului au extras 1.500 de tone de combustibil din conducta de gaz metan.